دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین به مرجع بورس صنعتی کشور تبدیل خواهد شد

|
۱۴۰۲/۰۹/۰۲
|
۱۱:۴۲:۰۹
| کد خبر: ۲۰۲۳۱۸۱
دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین به مرجع بورس صنعتی کشور تبدیل خواهد شد
رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) گفت: دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در سال آینده به مرجع بورس صنعتی کشور تبدیل خواهد شد و شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه خواهیم بود که به اشتغال کشور هم کمک خواهد شد. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ جام رسانه امید روز پنجشنبه با سخنان علی قاسم زاده رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) وارد فاز اجرایی شد. 

علی قاسم زاده در این نشست اظهارداشت: در مقایسه جایگاه علمی کشور در قبل و بعد از انقلاب  متوجه می شویم در مرز قله های پیشرفت علمی هستیم. 

وی افزود: پیشرفت در حوزه علم و فناوری مهمترین شاخصه نظام است و امروز مرجعیت علمی را از آن خود کرده و اقتدار علمی را که نشانه فرهیختگی یک ملت است را با کمک جوانان بدست آورده ایم. 

جهاد تبیین تکلیف همگانی است 

قاسم زاده در ادامه جهاد تبیین را تکلیف همه نهادها و تشکلهای غیر دولتی و رسانه ها دانست و افزود: باید رسانه ها مرجعیت خود را بدست آورند و از سطحی نگری خارج شوند و تحقق این امر نیازمند بازنگری و آسیب شناسی در عرصه رسانه است تا مخاطب به جای توجه به رسانه های غربی که دنبال مطامع رسانه های استکباری هستند به رسانه داخلی رجوع کند. 

وی بیان کرد: دانشگاه بین المللی (ره)به عنوان یک دانشگاه جامع در کشور در دولت گذشته به یک دانشگاه محلی و بومی تبدیل شده بود و خبری از تحول در ان دیده نمی شد لذا یکی از دغدغه های ما این بود که مرجعیت دانشگاه احیا شود و اثر بخش باشد. 

قاسم زاده بیان کرد: در گذشته حدود سه سال مطالبات هیأت علمی پرداخت نشده بود و بخشی از واحدها در حال تعطیلی بود که با ایجاد، تحول خوشبختانه محورهای توسعه دانشگاه جدی گرفته شد. 

وی افزود: احیای خدمات تعطیل شده در دستور کار قرار گرفت و برای اولین بار در سال قبل ۱۰۴ درصد تخصیص بودجه گرفتیم و بدهی ها پرداخت شد. 

این مسئول یادآورشد: در این دو سال یک انقلاب علمی شکل گرفت و در این دولت حدود ۲۰ برابر دولت های گذشته کار شد. 

وی اظهارداشت: این اقدامات در شرایطی انجام شد که دسترسی به منابع سخت بود و پول نفت را با دشواری می گرفتیم و تحریم ها حلقه های خود را تنگتر کرده بود و بدهی های دولت بیش از حد شده و در واقع دو تا سه سال دولت را پیش فروش کرده بودند و کار دولت سیزدهم سخت بود. 

قاسم زاده افزود: در این دولت رشد اقتصادی از منفی ۱.۴ درصد به ۳ درصد رسیده و رشد تورم متوقف شده است و این تحول بهتر خواهد شد و به شرایط پایدار اقتصادی خواهیم رسید. 

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین تصریح کرد: در این دانشگاه بعنوان برشی از دولت شاهد تحول شدیم و یک تیم جهادی وارد کار شدند و کاری انقلابی را آغاز کردند و تلاش شد جایگاه بین المللی آن احیا شود. 

وی بیان کرد: در گذشته اهمیت دانشگاه را نتوانستیم بخوبی منعکس و منتقل کنیم و در حقیقت این دانشگاه فقط یک فضاسازی گفتمانی برای جریانی خاص ایجاد کرده بود اما در دوره جدید در رویت پذیری اقدامات خوبی شد و  توانستیم مرجعیت دانشگاه را احیا کنیم. 

دانشگاه بین المللی در ردیف سه دانشگاه جامع برتر کشور 

قاسم زاده به افتخارات جدید دانشگاه اشاره کرد و گفت: اخیرا دو افتخار بزرگ نصیب ما شد و در التزام رتبه بندی تایمز هم قرار گرفتیم در حالی که در گذشته رتبه ۱۳۴ در آسیا بودیم که در شان ما نبود اما درآخرین رتبه بندی توانستیم در رده سومین دانشگاههای جامع و نهمین دانشگاههای سراسر کشور قرار گیریم. 

وی افزود: قبلا رتبه بتدی تایمز خوداظهاری بود اما امروز راستی آزمایی می شود و با این افتخار دانشگاه یک انقلاب را شاهد بود.

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین به مرجع بورس صنعتی کشور تبدیل خواهد شد

قاسم زاده اظهارداشت: در رتبه بندی شانگهای هم قبلا یک رشته رتبه داشتیم و اخیرا سلسله رشته های عمرانی دانشگاه صاحب رتبه شد که افتخارات دانشگاه را تکمیل کرد. 

وی بیان کرد: اعتبار رتیه های جهانی برای ما اهمیت دارد و اگر در سطوح جهانی نباشیم از لیست دانشگاههای معتبر خارج می شدیم و امروز در ردیف دانشگاههای بورسیه نیز قرار گرفته ایم. 

قاسم زاده گفت: ماموریت ما در حوزه بین المللی باید کسب جایگاه جهانی باشد و امروز این مسیر آغاز شده اما حتما باید اعتبارات مستقلی داشته باشیم و با نگاه ملی به آن توجه شود. 

وی افزود: برای ارتقای دانشگاه در سطوح جهانی به اعتبارات ملی نیازمندیم و دراین راستا به دنبال ایجاد شعب جدید در کشورهای لبنان و عراق هستیم تا دانشگاه را در معرض قضاوت جهانی هم قرار دهیم. 

وی بیان کرد: باید اعتقاد مسئولان کشور به دانشگاه  بعنوان یک برند نظام آموزشی و علم و فناوری جدی باشد تا بعنوان یک نهاد اثرگذار بتواند مرجعیت خود را کسب کند.

تصویب سند تحول دانشگاه بین المللی 

قاسم زاده اظهارداشت: سند تحول دانشگاه مصوب و حرکت در این مسیر آغاز شده است و یکی دیگر از دستاوردهای این دانشگاه تحول و نواوری به کمک نخبگان دانشگاهی بوده است.

تحصیل دانشجویان خارجی از ۲۰ کشور جهان

قاسم زاده در خصوص پذیرش دانشجویان خارجی نیز گفت: در دوران گذشته فقط از هفت کشور خارجی دانشجو داشتیم اما با احیای جایگاه بین المللی در حال حاضر از بیست کشور مختلف جهان دانشجو داریم و از چند کشور مانند نیجریه و تانزانیا برای اولین بار دانشجو پذیرش شده است که می تواند زمینه ساز تربیت سفیران فرهنگی باشد. 

وی بیان کرد: دنبال رقابت در کمیت دانشجو نیستیم بلکه کیفیت برای ما اهمیت دارد و دنبال آن هستیم و در مرجعیت اموزش زبان فارسی الگو باشیم. 

قاسم زاده یادآورشد: وارد دانشگاه که شدیم مشکل خوابگاه داشتیم و محیط مشترک خوابگاهی دختران و پسران مشکل ساز بود و ما در اولین گام این خوابگاهها را جدا سازی و پیوست فرهنگی خوابگاهی را اجرا کردیم. 

قاسم زاده افزود: همچنین تعداد ظرفیت خوابگاه را افزایش دادیم و امکانات رفاهی مستقلی ایجاد کردیم که مورد توجه دانشجویان و خانواده ها قرار گرفت. 

فعالیتهای عمرانی دانشگاه سرعت گرفت 

وی اظهارداشت: در بخش عمرانی هم توسعه دانشکده فنی محقق شد و دو سال زودتر به بهره برداری رسید و پروژه استخر که از سال ۸۵ نیمه تمام بود را تکمیل کردیم و سال اینده میزبان مسابقات ورزشی خواهیم بود.

قاسم زاده گفت: دانشکده فنی هم بازسازی شد و بسیاری از آزمایشگاهها که تعطیل شده بود با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور بازسازی و نوسازی شد که برخی تجهیزات ازمایشگاهی خریداری شده بسیار مجهز و مدرن و کم نظیر است به طوری  که از طریق فضای آزمایشگاهی می توان درآمد نیز کسب کرد. 

این مدیر دانشگاهی گفت: سال قبل ۵ میلیارد تومان درآمد اختصاصی داشتیم که در بودجه امسال ۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که ۱۵ میلیارد تومان آن محقق شده است. 

وی گفت: در بخش رفاهی هم کارهایی شده و برای مسکن  اعضای هییت علمی هم قطعه زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در اسماعیل آباد به اعضا واگذار خواهد شد.

رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: در گذشته ۱۰۰ هکتار زمین دانشگاه به یک شرکت خصوصی برای ساخت بیمارستان و مجتمع گردشگری داده شد و ما همین زمین طرح چشمه نور را تامین کردیم و ۵۰ هکتار زمین با توافق واگذار شد که قراربود امسال افتتاح شود و ۵ هزار محقق جذب آن شوند که این کاراتفاق بزرگی است که زمینه جذب دانشمندان را مهیا می کند. 

وی افزود: افتتاح چشمه نور دستاورد ارزشمندی خواهد داشت‌ و خوشبختانه ردیف دار شده که تکمیل ان تسریع خواهد شد و در گام اول رشته شتابگر ذرات راه اندازی شده و دنبال تربیت نیروی ماهر هستیم.

قاسم زاده اظهارداشت: با اقدامات انجام شده انقلابی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)رخ داده و شاهد درخشش دانشگاه هستیم و امیدواریم بزودی این دانشگاه پیشران تحول در عرصه های علمی باشد. 

وی بیان کرد: در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه در سال گذشته حدود سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قرارداد منعقد شد که امسال این میزان به ۱۲ میلیارد تومان رسیده و ۹ محصول دانش بنیان نیز تولید شده که کاربردی است.

قاسم زاده افزود: دانشگاه بین المللی امروز به یک محیط زنده و پویا و امید بخش تبدیل شده و موجب تقویت امید در دانشجویان ایرانی و خارجی شده است ونسل های جدید به این دانشگاه امیدوار شده اند. 

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز