آغاز عملیات اجرایی خط ۱۱ مترو تهران؛ زاکانی: مناطق محروم هدف خدماترسانی ما هستند
به گزارش خبر گزاری برنا، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه خط ۱۱ مترو که در قالب دویست و هفتمین پویش "امید و افتخار" برگزار شد، به اهمیت این پروژه در توسعه حملونقل عمومی و بهبود کیفیت زندگی مردم تهران پرداخت.
وی در این مراسم با تبریک تقارن ایام مبارک انقلاب اسلامی با میلاد حضرت حجت (عج)، اظهار کرد: "این پروژه در راستای رسیدگی به مناطق محروم تهران و ارتقاء سطح خدماترسانی به شهروندان، بهویژه در مناطق جنوبی و غربی پایتخت، صورت میگیرد. "
زاکانی با بیان اینکه خط ۱۱ مترو تهران، یکی از بزرگترین پروژههای حملونقل شهری است، افزود: "این خط مترو از منطقه چیتگر شروع میشود و پس از گذر از مناطق مختلف تهران، به بخشهای جنوبی و شرقی پایتخت خواهد رسید. این پروژه نهتنها به کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک میکند، بلکه ظرفیت حملونقل زیرزمینی تهران را به طرز چشمگیری افزایش خواهد داد. "
شهردار تهران با اشاره به اهمیت تأمین منابع مالی برای پروژههای بزرگ شهری، تصریح کرد: "برای تأمین مالی این پروژه از مدلهای جدید و نوآورانه استفاده خواهیم کرد که با همکاری بخش خصوصی و استفاده از ظرفیتهای داخلی و خارجی انجام خواهد شد. این مدلها میتواند زمینهساز اجرای سایر پروژههای بزرگ شهری باشد. "
وی همچنین به برنامههای آینده مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: "قرار است تا پایان سال جاری، یک و نیم کیلومتر از مسیر مترو همراه با ایستگاه ورزشگاه تختی به بهرهبرداری برسد و همچنین ایستگاه حضرت عبدالعظیم (ع) و مسیرهای دیگر نیز بعد از عید نوروز به شبکه مترو تهران افزوده خواهد شد. "
زاکانی با تأکید بر ضرورت نوسازی کالبدی شهر تهران و توسعه زیرساختهای حملونقل، افزود: "در کنار پروژههای مترو، تلاش داریم تا شهر تهران بهویژه در مناطق کمبرخوردار، با طراحیهای ایرانی-اسلامی و نوسازیهای شهری، به محیطی زیباتر و امنتر تبدیل شود. "
شهردار تهران در پایان ضمن دعوت از شهروندان برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: "ما همچنان بر تحقق اهداف بزرگمان برای تهران نوین تأکید داریم و امیدواریم با حمایت مردم، پروژههای بزرگی مانند خط ۱۱ مترو را به سرانجام برسانیم. "
زاکانی در ادامه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه خط ۱۱ مصوبه شورای ترافیک را ندارد، اظهار کرد: این یک اختلاف نظر قانونی است؛ ناظر به این خطوط جدید مطالعاتی در طرح جامع انجام گرفته و اساسا کسی نمیتواند بگوید که چرا شما به مناطق محروم رسیدگی میکنید. جرم ما این است که مناطق محروم را هدف گرفتهایم.
وی ادامه داد: اولا گفتهاند در این مناطق تراکم جمعیتی وجود ندارد که این نادرست است. ثانیا جمعیت پذیری امروز را میبینند یا سقف طرح جامع؟ ظرفیت پذیری منطقه ۱۹ و ۱۸ عقبتر از طرح جامع است، اینها باید واقف به اتفاقات مناطق جنوبی باشند. در منطقه ۱۸ ورزشگاه بزرگ مقیاس و یک بیمارستان طراحی کردیم که چهره آینده این منطقه را با گذشته تغییر میدهد. تهران در افق سال ۱۴۱۰ نوین خواهد بود و نباید مردم را در گذشته نگه داشت.
انتهای پیام/