استاندار خوزستان: احیای ۱۲۰ واحد تولیدی راکد / گروه ملی فولاد در اولویت فعالسازی است
به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید محمدرضا موالیزاده در پایان دیدار با اکبر صادقی(رییس هیات حمایت از صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت) که روز یکشنبه سوم اسفند ماه در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: پس از مکاتبه با وزیر صمت و درخواست حضور هیات حمایت از صنایع در استان، امروز این هیات با حضور در خوزستان از واحدهای تولیدی اهواز از جمله گروه ملی فولاد بازدید کرد.
او با اشاره به بازدیدهای انجام شده، گفت: محور اصلی این نشست، احیای واحدهای راکد و فعالسازی آنها بود؛ به طوری که طی سال گذشته حدودا ۹۰ واحد صنعتی و کشاورزی در این مسیر قرار گرفتند.
استاندار خوزستان افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۲۰ واحد تولیدی در استان احیاء شدند، با این حال همچنان تعدادی واحد نیازمند فعالسازی هستند که گروه ملی فولاد به عنوان پیشانی صنایع استان، به دلیل مشکل های مالی، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، در شرایط مطلوبی قرار ندارد.
مقام عالی دولت چهاردهم در استان خوزستان ادامه داد: این جلسه با هدف همفکری برای حل مشکل های مالی و فعالسازی گروه ملی صنعتی فولاد و همچنین سایر واحدهای راکد استان برگزار شد و امیدواریم با تزریق نقدینگی و بهرهگیری از سازوکارهای تخصصی هیات حمایت از صنایع، بتوان این واحدها را سامان داد.
موالیزاده تاکید کرد: احیای این واحدها نقش مؤثری در تقویت اشتغال و رونق تولید استان در پی دارد.
رییس هیات حمایت از صنایع وزارت صمت نیز در این خصوص، اظهار کرد: به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان حضور یافتیم و از واحدهای صنعتی مشکلدار و ورشکسته بازدید کردیم.
صادقی افزود: در نشست با استاندار و مدیران اجرایی، واحدهایی که قابلیت احیاء دارند بررسی و در دستور کار قرار گرفتند و بخشی از آنها در چارچوب قانون به صورت ویژه پیگیری خواهند شد تا سهمی در اشتغال و صیانت از تولید استان ایفاء شود.
لازم به توضیح است که مقرر شد کارگروه مشترکی با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و هیات حمایت از صنایع وزارتخانه برای پیگیری مصوبه های این نشست و تسریع در احیای واحدهای راکد تشکیل شود.
انتهای پیام/