۴ تصادف مرگبار در نخستین هفته اسفند؛ جان باختن دو عابر و دو راننده در تهران
سرهنگ اسماعیل احسانپور،رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، اعلام کرد: در هفته ابتدایی اسفندماه، چهار فقره تصادف فوتی در نقاط مختلف تهران به ثبت رسیده است که مهمترین علت آنها بیاحتیاطی رانندگان و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بوده است.
به گفته وی، روز سهشنبه پنجم اسفند دو حادثه مرگبار رخ داد. نخستین سانحه ساعت ۱:۱۳ بامداد در خیابان نبرد به سمت غرب و پیش از خیابان ابوذر اتفاق افتاد. در این حادثه، راننده یک دستگاه زانتیا به علت ناتوانی در کنترل خودرو ناشی از سرعت غیرمجاز با عابر پیادهای ۴۸ ساله برخورد کرد که متأسفانه عابر در دم جان باخت.
دومین حادثه همان روز حدود ساعت ۹:۵۰ در جاده کهریزک، مقابل درِ پادگان پدافند امام علی (ع) رخ داد. راننده یک دستگاه دنا با سرعت ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت پس از برخورد با وانت نیسان و نیوجرسیهای میانی مسیر واژگون شد و در پی شدت جراحات وارده، راننده ۴۰ ساله در صحنه حادثه فوت کرد.
سرهنگ احسانپور افزود: روز چهارشنبه ششم اسفند نیز دو سانحه مرگبار دیگر گزارش شد. نخستین حادثه ساعت ۱۷:۲۵ در مسیر جنوب به شمال بزرگراه صیاد شیرازی، پس از بیمارستان گلستان و زیر پل حسینآباد به وقوع پیوست. در این سانحه، موتورسیکلتی به دلیل رعایت نکردن فاصله عرضی و حرکت در کنار خودروها با پهلوی یک دستگاه تریلی برخورد کرد. برخورد سر موتورسوار با پایه جک تریلی منجر به فوت راننده ۵۱ ساله شد.
آخرین حادثه ساعت ۱۹:۴۵ در بزرگراه رستگاری مقدم و پیش از بزرگراه امام علی (ع) رخ داد. در این سانحه، راننده یک دستگاه سمند به دلیل بیتوجهی به جلو با دختر ۱۳ سالهای که قصد عبور غیرمجاز از عرض بزرگراه را داشت برخورد کرد که متأسفانه عابر نوجوان نیز در دم جان باخت.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در پایان با اشاره به ماده ۱۶۵ آییننامه راهنمایی و رانندگی تأکید کرد: موتورسواران نباید در یک خط عبور و به موازات خودروها حرکت کنند. وی هشدار داد که بیتوجهی به این قانون در پایتخت بارها به حوادث مرگبار منجر شده و کوچکترین تغییر مسیر خودروها میتواند جان موتورسواران را به خطر بیندازد.
انتهای پیام/