استاندار خوزستان: خسارت ۶۳۷ واحد مسکونی در اثر تهاجم دشمن / تخلیه کامل کالاها از بنادر و نظارت شدید بر بازارها

|
۱۴۰۴/۱۲/۲۲
|
۰۱:۲۲:۲۸
| کد خبر: ۲۳۲۰۲۷۴
استاندار خوزستان: خسارت ۶۳۷ واحد مسکونی در اثر تهاجم دشمن / تخلیه کامل کالاها از بنادر و نظارت شدید بر بازارها
برنا - گروه استان‌ها: در نشست شورای معاونین استانداری خوزستان بر لزوم بسیج تمامی دستگاه‌های اجرایی برای روان‌سازی خدمات‌رسانی به مردم و تأمین نیازهای ویژه شرایط جنگی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید محمدرضا موالی‌زاده، در نشست شورای معاونین استانداری خوزستان که پنجشنبه بیست و یکم اسفند ماه با حضور معاونین و مدیران مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: خدمات‌رسانی به شهروندان باید مطلوب‌تر از دوران عادی باشد و مردم نیازهای خاصی دارند که باید همه دستگاه‌ها بسیج شوند تا این موارد را تامین کنند.

او با اشاره به راه‌اندازی غرفه‌های توزیع کالاهای اساسی در سطح شهرهای بزرگ از جمله اهواز و حل مشکل سهمیه نانوایی‌ها، گفت: بر اساس دستور استانداری سهمیه صد نانوا در اهواز افزایش یافته و همین کار در شهرستان‌ها انجام خواهد شد.

استاندار خوزستان ضمن تاکید بر تامین سوخت مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی افزود: ضروری است مواکب به شکل شبانه‌روزی در معابر و خیابان‌های اهواز، به ویژه در ساعت های بعد از افطار تا سحر فعال شوند تا هم برای پذیرایی از هموطنان و هم‌استانی‌های عزیز و هم برای دمیدن روح حماسه در میان شهروندان اقدام شود.

مقام عالی دولت چهاردهم در استان خوزستان در خصوص اسکان شهروندانی که خانه‌های آن‌ها در استان‌های دیگر آسیب دیده و به خاطر جنگ به استان خوزستان آمده‌اند، بیان کرد: با اخذ مدارک شخصی و پر کردن فرم مخصوص، این خانواده‌ها در مدارس و جاهای امن اسکان داده می‌شوند و به آن‌ها خدمات‌رسانی خواهد شد.

موالی‌زاده ضمن اشاره به آسیب‌دیدگی ۶۳۷ واحد مسکونی ، تخریب هفت واحد دیگر و همچنین آسیب لوازم خانگی ۲۵۱ واحد دیگر بر اثر حمله های دشمنان آمریکایی و صهیونیستی، توضیح داد: صاحبان منازل و اماکن تجاری که از این جنگ آسیب دیده‌اند به بنیاد مسکن و واحدهای صنعتی نیز به سازمان صمت مراجعه کنند تا خسارت برآورد شود و بعداً برای جبران آن‌ها اقدام شود. همچنین شیشه‌های منازلی که دچار آسیب شده است توسط شهرداری‌ها تعویض خواهد شد.

رییس شورای اداری استان خوزستان با بیان اینکه حمل‌ونقل کالا در سطح بنادر به شکل چهار برابری افزایش پیدا کرده، ادامه داد: کلیه کالاهایی باقیمانده در بنادر در حال تخلیه است و بندر سجافی به طور کامل تخلیه شده و این کالاها به مقاصد خود در نقاط مختلف کشور ترانزیت شده‌اند.

موالی‌زاده در خصوص نظارت بر فرآیند خدمات رسانی تاکید کرد: اکیپ‌های بازرسی از سوی بازرسی استانداری تشکیل و در اماکن مختلف، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و بازارها حضور پیدا می‌کنند تا روند خدمات‌رسانی گزارش‌گیری و با متخلفین برخورد شود.

استاندار خوزستان در پایان پیرامون تشییع پیکر شهید شمخانی، اضافه کرد: امید است با مشارکت گسترده مردم و بسیج ظرفیت کلیه دستگاه ها می‌شوند در روز قدس مراسم تشییع شهید شمخانی به شکل مطلوبی برگزار شود.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر