گفتوگوی وزرای امور خارجه چین و پاکستان درخصوص جنگ تحمیلی علیه ایران
برنا - گروه بینالملل: وزارت امور خارجه چین از گفتوگوی «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و «محمد اسحاق دار» همتای پاکستانی او درباره تنشزدایی در وضعیت منطقه در نتیجه جنگ تحمیلی علیه ایران با پیشبرد دیپلماسی خبر داد.
«لین جیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پیامی در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس از گفتوگوی تلفنی «وانگ یی» وزیر امور خارجه این کشور با «محمد اسحاق دار» همتای پاکستانی خود خبر داد.
وانگ یی در این تماس تلفنی از تلاشهای مداوم پاکستان برای تنشزدایی در وضعیت ایران قدردانی و حمایت پکن از پاکستان در تداوم ایفای نقش پاکستان به عنوان یک میانجی را اعلام کرد.
دو طرف توافق کردند باهم برای پیشبرد یک آتشبس، ازسرگیری مذاکرات صلح، تامین امنیت اهداف غیرنظامی و مسیرهای کشتیرانی و حمایت از سازمان ملل در ایفای نقش عمده در این زمینه همکاری کنند.
انتهای پیام/
نظر شما