در صیانت از محیط زیست و برخورد با شکارچیان غیرمجاز در قزوین جدی هستیم
به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سيداسدالله هاشمی در خصوصبرخورد با متخلفان در عرصه محیط زیست اظهارداشت: در عمليات و گشت و كنترلهای مستمر در سه كانون مهم محيط زيست استان، يعنی الموت غربی، شهرستان آوج و منطقه طارم سفلی، مجموعهای از موفقيتها در حوزه پيشگيری و مقابله با تخلف به ثبت رسيد كه نشان می دهد آرامش شكارچيان غيرمجاز در اين مناطق برهم خورده است.

هاشمی بیان كرد: در اين مأموريتهای مشترك گشت و كنترل، موفق شديم سه فقره تخلف مهم را به سرانجام برسانيم. در الموت غربی، يك متخلف كه اقدام به شكار يك رأس كل بز وحشی كرده بود دستگير شد، همچنين نيروهای محیط زیست در آوج و طارم سفلی نيز با همكاری نيروی انتظامی، توانستند متخلفانی را كه اقدام به شروع شكار كرده و سلاح و مهمات غيرمجاز حمل می كردند، شناسايی و با دستور مقام قضايی، دستگير و پرونده آنان را تكميل كنند.
اين مدیر افزود: اين دستگيریها و كشف سلاحهای قاچاق، نتيجه هوشياری بالای محيط بانان و عزم آنان در اجرای دقيق قانون است و ما به طور مداوم در حال رصد مناطق حساس هستيم و اين اقدامات بخشی از يك استراتژی كنترلی و پيشگيرانه مستمر است كه اجازه نخواهد داد محيط زيست استان، هدف سودجويی متخلفان قرار گيرد.

مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين به تمامی افراد سودجو و شكارچيان غيرمجاز هشدار داد و گفت: قانون با قاطعيت و بدون هيچگونه اغماضی در استان قزوين اجرا خواهد شد و محيط بانان ما با اشراف كامل بر منطقه، هرگونه فعاليت غيرقانونی را رصد می كنند.

سيداسدالله هاشمی در پايان یادآورشد: از مردم شريف استان كه همواره بزرگترين حاميان ما بودهاند، درخواست می كنیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زيست محيطی، مراتب را به محيط زيست اطلاع دهند، زیرا مشاركت عمومی، مؤثرترين ضامن بقای حيات وحش منطقه است.
انتهای پیام