در صورت بازگشایی مدارس، اجرای طرح ملی«محيط يار» در مدارس ابتدايی استان قزوين ادامه می یابد
به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سيد اسدالله هاشمی، مديركل حفاظت محيط زيست استان با اشاره به دستاوردهای اجرای طرح ملی«محيط يار» گفت: اين طرح با همكاری سازمان حفاظت محيط زيست و وزارت آموزش و پرورش، ذيل برنامه سفيران سلامت در دستور كار جدی هر دو دستگاه قرار گرفت و سال گذشته اجرا شد.
وی بیان کرد: هدف اصلی این طرح تربيت نسلی مسئول و آگاه نسبت به محيط زيست و ارتقای سواد محيط زيستی در بين دانشآموزان است.
هاشمی با تأكيد بر اهميت آموزش از سنين كودكي افزود: كودكان و نوجوانان آيندهسازان كشورند و اگر فرهنگ احترام به طبيعت و رفتار مسئولانه با محيط زيست از دوران ابتدايی در آنان نهادينه شود، می توان شاهد جامعهای با رفتارهای زيست محيطی آگاهانه و پايدار بود.

وی نقش معلمان و دبيران را در تحقق اين هدف مهم دانست و اظهارداشت: آموزگاران با انتقال مفاهيم محيط زيستی در كلاس درس می توانند تأثيرگذارترين سفيران فرهنگ حفاظت از زمين باشند و همكاری نزديك مدارس با محيط بانان و كارشناسان محيطزيست، باعث تعميق ارتباط نسل جديد با طبيعت خواهد شد.
مديركل محيط زيست استان قزوين یادآورشد: اجرای طرح «محيط يار» در سال گذشته اميد تازهای برای توسعه آموزشهای زيست محيطی در كشور ايجاد كرد و در صورت بازگشایی مدارس و تحصیل حضوری ،پيگيری دائمی آن می تواند به شكلگيری نسلی محيط يار، آگاه و مسئول در قبال ميراث طبيعی ايران منجر شود.
انتهای پیام