در صورت بازگشایی مدارس، اجرای طرح ملی«محيط ‌يار» در مدارس ابتدايی استان قزوين ادامه می یابد

|
۱۴۰۵/۰۱/۲۲
|
۱۱:۱۴:۱۴
| کد خبر: ۲۳۲۸۹۸۷
در صورت بازگشایی مدارس، اجرای طرح ملی«محيط ‌يار» در مدارس ابتدايی استان قزوين ادامه می یابد
برنا- گروه استانها: مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين گفت: در صورت بازگشایی مدارس و تحقق شرایط عادی، اجرای طرح «محيط‌ يار» با همكاری وزارت آموزش و پرورش در مدارس ابتدايي ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سيد اسدالله هاشمی، مديركل حفاظت محيط‌ زيست استان با اشاره به دستاوردهای اجرای طرح ملی«محيط‌ يار» گفت: اين طرح با همكاری سازمان حفاظت محيط‌ زيست و وزارت آموزش و پرورش، ذيل برنامه سفيران سلامت در دستور كار جدی هر دو دستگاه قرار گرفت و سال گذشته اجرا شد.  

وی بیان کرد: هدف اصلی این طرح تربيت نسلی مسئول و آگاه نسبت به محيط ‌زيست و ارتقای سواد محيط ‌زيستی در بين دانش‌آموزان است.

هاشمی با تأكيد بر اهميت آموزش از سنين كودكي افزود: كودكان و نوجوانان آينده‌سازان كشورند و اگر فرهنگ احترام به طبيعت و رفتار مسئولانه با محيط ‌زيست از دوران ابتدايی در آنان نهادينه شود، می توان شاهد جامعه‌ای با رفتارهای زيست‌ محيطی آگاهانه و پايدار بود.

اجرای طرح ملی«محيط ‌يار» در مدارس ابتدايی استان قزوين 

وی نقش معلمان و دبيران را در تحقق اين هدف مهم دانست و اظهارداشت: آموزگاران با انتقال مفاهيم محيط ‌زيستی در كلاس درس می توانند تأثيرگذارترين سفيران فرهنگ حفاظت از زمين باشند و همكاری نزديك مدارس با محيط ‌بانان و كارشناسان محيط‌زيست، باعث تعميق ارتباط نسل جديد با طبيعت خواهد شد.

مديركل محيط‌ زيست استان قزوين یادآورشد: اجرای طرح «محيط‌ يار» در سال گذشته اميد تازه‌ای برای توسعه آموزش‌های زيست ‌محيطی در كشور ايجاد كرد و در صورت بازگشایی مدارس و تحصیل حضوری ،پيگيری دائمی آن می ‌تواند به شكل‌گيری نسلی محيط ‌يار، آگاه و مسئول در قبال ميراث طبيعی ايران منجر شود.

انتهای پیام

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر