جابه‌جایی بیش از ۵۴ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه در نخستین ماه سال

|
۱۴۰۵/۰۲/۰۹
|
۰۹:۰۱:۲۴
| کد خبر: ۲۳۳۵۲۸۸
جابه‌جایی بیش از ۵۴ هزار تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه در نخستین ماه سال
برنا- گروه استان‌ها: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از جابه‌جایی بیش از ۵۴ هزار تن کالای ترانزیتی و صادراتی از پایانه‌های مرزی پرویزخان و خسروی در فروردین‌ماه ۱۴۰۵ خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ علی سلیمی، مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، با تشریح عملکرد پایانه‌های مرزی استان در آغاز سال جدید اظهار کرد: ثبت جابه‌جایی بیش از ۵۴ هزار تن کالا در فروردین‌ماه، بیانگر نقش مؤثر و کلیدی مرزهای استان کرمانشاه در چرخه تجارت خارجی و اقتصاد کشور است.

وی در خصوص عملکرد پایانه مرزی پرویزخان گفت: در نخستین ماه سال جاری، ترانزیت ورودی از این مرز با تردد ۶۳۵ دستگاه ناوگان و حمل ۱۷ هزار و ۷۲۱ تن کالا انجام شد که سهم قابل توجهی از عملیات جابه‌جایی را به خود اختصاص داده است.

سلیمی افزود: همچنین در همین مدت، ترانزیت خروجی از پایانه مرزی پرویزخان با ۳۳۳ دستگاه ناوگان و ۶ هزار و ۴۶ تن کالا به ثبت رسید. در بخش صادرات حمل یکسره نیز ۷۸۶ دستگاه ناوگان، ۱۹ هزار و ۷۰۷ تن کالا را از این مرز به مقاصد هدف منتقل کردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان در ادامه به ظرفیت‌های پایانه مرزی خسروی اشاره کرد و افزود: در فروردین‌ماه ۱۴۰۵، ترانزیت خروجی از این پایانه نیز با تردد ۴۴۰ دستگاه ناوگان و جابه‌جایی ۱۰ هزار و ۷۸۳ تن کالا محقق شده است.

سلیمی در پایان تأکید کرد: مرزهای پرویزخان و خسروی به‌عنوان دو گذرگاه مهم تجاری، جایگاه ویژه‌ای در تسهیل مبادلات ارزی و کالا دارند و تلاش برای توسعه خدمات و بهبود فرآیندهای تردد ناوگان در این پایانه‌ها با جدیت در دستور کار اداره کل قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر