تاکید استاندار کرمانشاه بر ضرورت افزایش سهم استان از صادرات به عراق

|
۱۴۰۵/۰۲/۱۹
|
۱۳:۳۳:۴۵
| کد خبر: ۲۳۳۹۳۴۳
تاکید استاندار کرمانشاه بر ضرورت افزایش سهم استان از صادرات به عراق
برنا- گروه استان‌ها: جلسه توسعه صادرات استان کرمانشاه به ریاست استاندار کرمانشاه برگزار شد و در آن، راهکار‌های عملی برای رفع موانع صادراتی و ارتقای سهم استان از بازار عراق مورد بررسی قرار گرفت.

به‌گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ در این نشست، بر ضرورت افزایش سهم صادرات استان از کل صادرات کشور به عراق و پیگیری مصوبات مرتبط با تسهیل فرآیندهای تجاری تأکید شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به جایگاه راهبردی مرزهای استان در تجارت با عراق، رفع موانع زیرساختی و اداری را برای افزایش سهم استان از حدود ۴۰ درصد کنونی به ۵۰ درصد از بازار صادراتی عراق ضروری دانست.

حبیبی با بیان اینکه وضعیت فعلی مرزها و بازارچه‌های استان با اهداف توسعه‌ای همخوانی ندارد، گفت: برای رسیدن به جایگاه مطلوب، همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و تلاش مضاعف لازم است.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های پنج مرز رسمی خسروی، پرویزخان، سومار، شوشمی و شیخ‌صله، بر ضرورت بهسازی زیرساخت‌ها و جذب شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی تأکید کرد.

استاندار کرمانشاه همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست مشترک با مقامات استان‌های اقلیم کردستان و بخش عربی عراق خبر داد؛ نشستی که به گفته او، می‌تواند در رفع موانع تجاری و گسترش تعاملات اقتصادی نقش مؤثری داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر