تاکید استاندار کرمانشاه بر ضرورت افزایش سهم استان از صادرات به عراق
بهگزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه؛ در این نشست، بر ضرورت افزایش سهم صادرات استان از کل صادرات کشور به عراق و پیگیری مصوبات مرتبط با تسهیل فرآیندهای تجاری تأکید شد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به جایگاه راهبردی مرزهای استان در تجارت با عراق، رفع موانع زیرساختی و اداری را برای افزایش سهم استان از حدود ۴۰ درصد کنونی به ۵۰ درصد از بازار صادراتی عراق ضروری دانست.
حبیبی با بیان اینکه وضعیت فعلی مرزها و بازارچههای استان با اهداف توسعهای همخوانی ندارد، گفت: برای رسیدن به جایگاه مطلوب، همکاری همه دستگاههای اجرایی و تلاش مضاعف لازم است.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیتهای پنج مرز رسمی خسروی، پرویزخان، سومار، شوشمی و شیخصله، بر ضرورت بهسازی زیرساختها و جذب شرکتهای حملونقل بینالمللی تأکید کرد.
استاندار کرمانشاه همچنین از برنامهریزی برای برگزاری نشست مشترک با مقامات استانهای اقلیم کردستان و بخش عربی عراق خبر داد؛ نشستی که به گفته او، میتواند در رفع موانع تجاری و گسترش تعاملات اقتصادی نقش مؤثری داشته باشد.
انتهای پیام/