معاون وزیر آموزش‌ و پرورش: وحدت و انسجام ملی، راه خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن است

|
۱۴۰۵/۰۲/۱۵
|
۰۹:۴۶:۰۶
| کد خبر: ۲۳۳۷۵۹۶
معاون وزیر آموزش‌ و پرورش: وحدت و انسجام ملی، راه خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن است
برنا- گروه استانها: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش با تاکید بر اینکه وحدت و انسجام ملی مهمترین عامل خنثی سازی توطئه‌های دشمن است گفت: امروز دشمنان با تمرکز بر ایجاد اختلاف میان مردم و مسوولان ، تلاش دارند مسیر پیشرفت کشور را متوقف کنند.

صادق حسین‌زاده ملکی شامگاه دوشنبه در شصت‌وپنجمین تجمع اقتدار مردم شهرکرد گفت: به برکت مسیری که امام راحل پیش‌روی ملت ایران گشود و با تکیه بر دوراندیشی و ایستادگی امام شهید، امروز کشور به نقطه‌ای رسیده که می‌تواند در برابر قدرت‌های بزرگ بایستد و در مسیر ورود به سطحی جدید از قدرت منطقه‌ای و جهانی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: این دستاوردها در حالی رقم خورده است که کشور در مقطع حساسی قرار دارد و دشمن به‌شدت در تلاش است با ایجاد اختلاف میان مردم و مسوولان، این مسیر را متوقف کند و در صورت ناکامی، با «اختلاف‌نمایی» به‌دنبال تضعیف انسجام ملی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: لحظه‌لحظه این روزها بسیار مهم و سرنوشت‌ساز است و باید قدر آن را دانست؛ چراکه حفظ این مسیر، نیازمند بصیرت، آگاهی و حضور فعال مردم در صحنه است.

حسین زاده ملکی ادامه داد: خون شهدا سرمایه‌ای بزرگ برای ملت ایران است که مسیر تاریخ را به سمت پیروزی‌های بزرگ تغییر داده و امروز نیز عامل اصلی تقویت همبستگی و انسجام ملی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم و همزمانی آن با یاد و نام شهدای فرهنگی و دیگر شهدا افزود: این ایام یادآور نقش مهم فرهنگ، آموزش و آگاهی در تقویت وحدت و ایستادگی جامعه است.

حسین‌زاده ملکی با تاکید بر اینکه همه مردم ایران سرمایه‌های کشور هستند گفت: دفاع از ایران، ملت و منافع ملی، مهم‌ترین وظیفه امروز است و وحدت و همدلی، مهم‌ترین ابزار در برابر توطئه‌های دشمنان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف و شکل‌گیری اجتماعات مردمی، نشانه‌ای از انسجام ملی قدرتمند است که می‌تواند زمینه‌ساز تحولات بزرگ در آینده باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش در ادامه با اشاره به تجربه‌های تاریخی ایران اظهار داشت: در چند قرن اخیر، به‌ویژه از اواخر دوره صفویه تا قاجار و پهلوی، کشور همواره مورد طمع قدرت‌های خارجی قرار داشته و در بسیاری از موارد، به‌دلیل ضعف داخلی و نبود انسجام، بخش‌هایی از منابع، ظرفیت‌ها و حتی اراضی خود را از دست داده است.

وی افزود: در جریان جنگ جهانی دوم و اشغال ایران، ضعف حاکمیت و نبود مقاومت موثر موجب تحمیل خسارت‌های گسترده به کشور شد و در دوره پهلوی نیز با وجود درآمدهای بالای نفتی، بخش قابل‌توجهی از منابع ملی در مسیر منافع بیگانگان هزینه شد.

حسین‌زاده ملکی ادامه داد: در همان دوران، با وجود فروش گسترده نفت، شاخص‌های توسعه‌ای کشور وضعیت مطلوبی نداشت و بسیاری از مناطق از امکانات اولیه محروم بودند، در حالی که امروز با وجود محدودیت‌های اقتصادی، زیرساخت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف در کشور ایجاد شده است.

وی با اشاره به برخی تصمیمات تاریخی در حوزه منابع و تمامیت ارضی گفت: تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد هر زمان کشور دچار چنددستگی شده، زمینه سواستفاده بیگانگان فراهم شده و در مقابل، هر زمان وحدت و انسجام ملی تقویت شده، مسیر پیشرفت هموار شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر همین انسجام و اتکا به مردم توانسته در برابر تهدیدها و فشارها ایستادگی کند و امروز نیز ادامه این مسیر، نیازمند حفظ همین همبستگی ملی است.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر