سفیر ایران در بلاروس: آمریکا به دیپلماسی خیانت کرد/تهران به واشنگتن اعتماد ندارد

|
۱۴۰۵/۰۲/۲۵
|
۱۱:۵۳:۳۴
| کد خبر: ۲۳۴۱۷۹۶
سفیر ایران در بلاروس: آمریکا به دیپلماسی خیانت کرد/تهران به واشنگتن اعتماد ندارد
برنا- گروه بین الملل: سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس اعلام کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی به دیپلماسی و مذاکره خیانت کرده‌اند و به همین دلیل است که تهران به آنها اعتماد ندارد.

به گزارش برنا از خبرگزاری تاس، علیرضا صانعی در مصابه با این خبرگزاری روس که در روز جمعه منتشر شده است افزود: ما به مذاکره و دیپلماسی اعتقاد داریم. ما از آن فرار نمی‌کنیم، از آن طفره نمی‌رویم.

صانعی ادامه داد:، اما اگر طرف مقابل همه چیز را به نفع خود، برای منافع خود بخواهد و عملاً بخواهد شما از همه حقوق خود دست بکشید، دیگر نمی‌توان این را مذاکره نامید.

سفیر ایران تأکید کرد که در طول مذاکرات فوریه، ایران «پیشنهادات بسیار خوبی در مورد برنامه هسته‌ای» ارائه کرد، اما آمریکا و رژیم صهیونیستی «به دیپلماسی و مذاکره خیانت کردند.»

این مقام ارشد آمریکایی گفت: آنها به ما خیانت کردند، بنابراین ما به هیچ وجه به رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها اعتماد نداریم.

به گزارش برنا، تجاوز نظامی مشترک رژیم‌های صهیونیستی و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از نهم اسفند ۱۴۰۴ آغاز شد و پس از ۴۰ روز درگیری، با عقب‌نشینی واشنگتن و تل‌آویو به آتش‌بس منتهی شد.

این آتش‌بس ابتدا در ۱۹ فروردین ۱۴۰۵ با هدف فراهم شدن فرصت برای راهکار‌های دیپلماتیک برقرار شد و سپس اول اردیبهشت پس از ناکامی کاخ سفید در میدان دیپلماسی، به‌صورت یکجانبه و نامحدود از سوی رئیس‌جمهور آمریکا تمدید شد.

جمهوری اسلامی ایران در جریان این جنگ تحمیلی، با استناد به حق ذاتی دفاع مشروع مندرج در ماده ۵۱ منشور ملل متحد، مواضع نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و پایگاه‌ها و مراکز استقرار نیرو‌های آمریکایی در منطقه را هدف پاسخ‌های موشکی، پهپادی و هوایی دقیق قرار داد و تأکید کرد که هرگونه تداوم یا گسترش تجاوز با پاسخی شدیدتر و قاطع‌تر مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر