معاون اقتصادی استاندار از آغاز پروژه بزرگ سرمایهگذاری چین برای جمعآوری گازهای مشعل در خوزستان خبر داد
به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، جواد کاظم نسب الباجی در دیدار با سرمایهگذاران چینی که روز یکشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه در محل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان انجام شد، از اجرایی شدن طرح مهار فلرها و جمعآوری گازهای مشعل در سه فاز عملیاتی خبر داد و بر تعهد استانداری برای رفع موانع اداری، تغییر کاربری اراضی و تامین زیرساختهای این پروژه ملی تاکید کرد.
او در این نشست ضمن اشاره به تفاهمنامه موجود میان این شرکت بینالمللی و شرکت ملی نفت ایران، گفت: این پروژه با هدف صیانت از محیط زیست و جلوگیری از هدررفت سرمایههای ملی، در سه فاز عملیاتی در سطح استان خوزستان به اجرا در خواهد آمد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: با اجرای این طرح، گازهای مشعل(فلر) که پیش از این باعث آلودگی زیستمحیطی میشد، مهار شده و در فرآیندی صنعتی به محصول های ارزشمندی همچون خوراک پتروشیمی، CNG و LPG تبدیل خواهد شد که گامی بلند در راستای توسعه صنایع پاییندستی نفت در استان است.
کاظمنسب الباجی در خصوص نقش حمایتی دولت در این پروژه توضیح داد: اراضی مورد نیاز برای هر سه فاز پروژه تعیین شده است و معاونت اقتصادی استانداری متعهد می شود در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به حل مشکل های ثبتی و ملکی اراضی، تسهیل فرآیند تغییر کاربری و همچنین تامین زیرساختهای مورد نیاز بهویژه در بخش برق، اقدام های لازم را به عمل آورد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در پایان این دیدار، ضمن اعلام حمایت قاطع از حضور سرمایهگذاران خارجی در استان، اضافه کرد: تمامی ظرفیتهای استانی برای رفع موانع پیشروی این شرکت چینی به کار گرفته خواهد شد تا این پروژه راهبردی بدون وقفه عملیاتی شده و شاهد آثار مثبت اقتصادی و زیستمحیطی آن در منطقه باشیم.
انتهای پیام/