استاندار خوزستان: افزایش ۱۰۰ درصدی دروازه مرز شلمچه / آماده تردد روزانه هزار کامیون به عراق هستیم

|
۱۴۰۵/۰۳/۰۷
|
۱۲:۲۷:۲۲
| کد خبر: ۲۳۴۶۹۹۲
استاندار خوزستان: افزایش ۱۰۰ درصدی دروازه مرز شلمچه / آماده تردد روزانه هزار کامیون به عراق هستیم
برنا - گروه استان‌ها: استاندار خوزستان از امضای توافقی مهم با حضور نمایندگان وزارت کشور و امور خارجه خبر داد که بر اساس آن طول دروازه مرز شلمچه از ۴۰ به ۸۰ متر افزایش یافته و زیرساخت تردد روزانه هزار کامیون به عراق فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید محمدرضا موالی‌زاده در دیدار با "مهدی حسن عباسی"(مدیرکل دفتر امور مرزی و مرزنشینان وزارت کشور) که روز سه‌شنبه پنجم خرداد ماه در محل دفتر استاندار خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پس از بازدیدها و پیگیری‌های انجام‌ شده در مرز شلمچه، مقرر شد هیاتی از وزارت کشور و وزارت امور خارجه از نزدیک منطقه را بازدید کنند. با رایزنی‌های انجام‌شده، متن توافق امضاء و نتیجه نهایی حاصل شد.

او گفت: طول دروازه مرز شلمچه از ۴۰ متر به ۸۰ متر افزایش داده شد و طرف عراقی نیز آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده است.

استاندار خوزستان افزود: با این توسعه، پیش‌بینی می‌شود روزانه حدود هزار کامیون در این مرز تردد داشته باشند که تحولی بزرگ در تبادلات تجاری با عراق محسوب می‌شود.

مقام عالی دولت چهاردهم در استان خوزستان ضمن اشاره به مزیت‌های جدید مرز شلمچه بیان کرد: گمرک این مرز از اول خرداد ماه به صورت ۲۴ ساعته فعال شده و ایکس‌های کامیونی نیز به گمرک تحویل داده خواهد شد. تلاش بر این است ایکس کامیونی ایران و عراق به یکدیگر متصل شوند تا تردد با کنترل دقیق‌تری انجام شود.

موالی‌زاده از برنامه‌ریزی برای ایجاد یک قرارگاه مرکزی در مرز شلمچه خبر داد و ادامه داد: برنامه ما این است که در شلمچه و چذابه یک فرماندهی واحد مستقر شود تا یک نفر مسوول نظارت بر همه امور باشد و به استانداری پاسخگو باشد. این اقدام بر اساس تفویض اختیاری است که از سوی رییس‌جمهور و وزیر کشور به استانداران داده شده است.

استاندار خوزستان در پایان اضافه کرد: از وزیر کشور، قائم‌مقام وزیر، معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، مدیرکل دفتر امور مرزی و همه همکاران حاضر در این ماموریت صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر
پرونده ویژه