نصیرزاده: بیرانوند در جام جهانی بازی می‌کند حتی اگر ۴۰ ماه محروم شود/ برخی بی‌سواد اظهار نظر غیر واقع می‌کنند

|
۱۴۰۵/۰۳/۱۱
|
۱۷:۱۷:۰۱
| کد خبر: ۲۳۴۸۶۶۵
نصیرزاده: بیرانوند در جام جهانی بازی می‌کند حتی اگر ۴۰ ماه محروم شود/ برخی بی‌سواد اظهار نظر غیر واقع می‌کنند
برنا - گروه ورزشی: مدیرعامل سابق تراکتور با انتقاد از برخی اظهار نظر‌ها در خصوص محرومیت علیرضا بیرانوند از جام جهانی توضیحات کاملی در این مورد ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، یکی از موضوعاتی که در آستانه جام جهانی به آن پرداخته می‌شود پرونده محرومیت علیرضا بیرانوند است. این دروازه بان پیش از این به دلیل فسخ یک طرفه با پرسپولیس و پیوستن به تراکتور محروم شده و حتی حضورش در جام جهانی نیز با ابهاماتی همراه شد. کمی بعد در کمال ناباوری و در شرایطی که حتی فصل گذشته تراکتوری‌ها جایگزینی هم برای او پیدا کرده بودند، دادگاه بین المللی کس محرومیت او را تعلیق و رسیدگی به این پرونده را به زمان دیگری موکول کرد. به این ترتیب علیرضا بیرانوند، نه تنها در طول فصل موفق شد برای تیم تراکتور به میدان برود، بلکه در بازی‌های بین‌المللی نیز تیم ملی ایران را همراهی کرد. حالا در آستانه مسابقات جام جهانی شایعه محرومیت او بار دیگر بر اثر زبان‌ها افتاده؛ به طوری که حتی اخیراً رادیو ورزش به این موضوع پرداخته است.

هوشنگ نصیرزاده، وکیل حقوقی باشگاه تراکتور و مسئول پرونده علیرضا بیرانوند در این خصوص به خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا گفت: هنوز زمان رسیدگی به این پرونده فرا نرسیده و به تازگی بخشی از پرداخت‌های مالی مربوط به رسیدگی به این پرونده را انجام دادیم. متاسفانه در شرایطی که در آستانه مسابقات جام جهانی هستیم، شنیدم رادیو ورزش اطلاعات غیر فنی در خصوص پرونده بیرانوند در دادگاه بین‌المللی کس مطرح می‌کند. مجریان این برنامه ادعا کردند احتمال محرومیت وجود دارد و حتی ممکن است جام جهانی را از دست بدهد. چنین ادعایی ناشی از بی‌سوادی محض است. در حالی که می‌توانند در خصوص چنین مواردی که پیچیدگی‌های خاص حقوقی دارد با کارشناسان مربوطه مشورت کرده و اطلاعات درستی به مخاطب بدهند.

هوشنگ نصیرزاده

هوشنگ نصیرزاده

وی ادامه داد:معمولاً محرومیت بازیکنانی که عضو موثر تیم ملی هستند، در مسابقات بین‌المللی اعمال نمی‌شود. این موضوع در ماده ۱۸ نقل و انتقالات فیفا نوشته شده است. افرادی که سواد کافی ندارند و از چنین قوانینی مطلع نیستند، تصور می‌کنند این محرومیت اعمال می‌شود. حتی اگر محرومیت ۴ ماهه این دروازه‌بان به ۴۰ ماه هم افزایش پیدا کند، باز هم او از مسابقات جام جهانی محروم نخواهد شد، چرا که این مسابقات بین‌المللی بوده و بیرانوند نیز عضو موثر تیم ملی ایران است. حتی یک نفر در ایران در خصوص احتمال بخشش بیرانوند صحبت نمی‌کنند و همه در خصوص محرومیت و یا افزایش محرومیت او اظهار نظر می‌کنند. مدام به محرومیت این دروازه‌بان از جام جهانی پرداخته می‌شود. آیا این نشان از اظهار نظر با دیدگاه رنگی است؟ از رادیو ورزش به عنوان رسانه‌ای مرجع و همگانی چنین توقعی نمی‌رفت.

وکیل باشگاه تراکتور تاکید کرد: محرومیت بیرانوند در حال حاضر ۴ ماه است که به حالت تعلیق درآمد. از طرفی رایی که در ایران صادر کردند نیز بسیار عجیب بود و او را حتی از بازی ملی هم محروم کرده بودند. من به دوستانی که مدام تاکید می‌کنند بیرانوند جام جهانی را از دست می‌دهد می‌گویم که متاسفانه سواد ندارید و لازم است مقررات را بخوانید. ماده ۱۸ نقل و انتقالات فیفا ادعا می‌کند فسخ غیر موجه اگر توسط بازیکن موثر تیم ملی انجام شده و او بازی‌های بین‌المللی در پیش دارد، محرومیت شامل حالش نمی‌شود. رادیو ورزش که باید بنا را بر اظهار نظر‌های فنی بگذارند چطور بدون مشورت با کارشناسان مربوطه اظهار نظر می‌کنند. بهتر است ابتدا موضوع را کارشناسی کرده و سپس برای مردم عنوان کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر