پویش «به عشق رهبر شهیدم میبخشم» موجب رهایی یک محکوم به قصاص در کردستان شد
به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری کردستان اظهار کرد:در قالب پویش «به عشق رهبر شهیدم میبخشم» دومین پرونده قتل عمد استان با ورود ستاد صبر و یکی از صلحیاران توانمند سنندجی به صلح و سازش منتهی شد و با بزرگواری و روحیه والای اولیای دم، فرد، محکوم به قصاص از اجرای حکم، رهایی یافت.
وی افزود:در این پرونده با موضوع نزاع، صلحیار پرتلاش و توانمند سنندجی، طی برگزاری جلسات متعدد با اولیای دم و انجام رایزنیهای مستمر، آنان را به صلح و سازش دعوت کرد.
وی افزود: خوشبختانه این تلاشها سرانجام در قالب پویش «به عشق رهبر شهیدم میبخشم» به نتیجه رسید و خانواده اولیای دم با حضور در دفتر معاون حل اختلاف استان، رضایت بی قید و شرط خود را در پرونده اعلام کردند.
رئیس کل دادگستری کردستان ضمن تقدیر از اولیای دم، صلحیاران و تمامی عوامل مؤثر در تحقق این رضایت ارزشمند، بیان داشت: ستاد صبر استان کردستان به صورت فعال و مستمر در مسیر ترویج و توسعه فرهنگ صلح، سازش، گذشت و همدلی در جامعه گام بر میدارد و این گونه اقدامات انساندوستانه، نقش مهمی در کاهش آسیبهای اجتماعی و تحکیم انسجام اجتماعی دارد.