بیش از ۶۰ درصد مصوبات سفر استاندار تهران به پاکدشت اجرایی شده است

|
۱۴۰۵/۰۳/۲۴
|
۱۷:۳۰:۴۷
| کد خبر: ۲۳۵۳۹۶۸
بیش از ۶۰ درصد مصوبات سفر استاندار تهران به پاکدشت اجرایی شده است
برنا- استان ها- فرماندار شهرستان پاکدشت از پیگیری مستمر و جدی مصوبات سفر استاندار تهران به این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۶۰ درصد از مصوبات این سفر عملیاتی شده یا در مسیر اجرا قرار گرفته است.

  به گزارش خبرگزاری برنا از تهران، محمدمهدی قمی در حاشیه دومین نشست پیگیری مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان تهران که به صورت مشترک با شهرستان پاکدشت و به میزبانی بخشداری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته با حضور استاندار تهران، به همراه معاونان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان، نشست مهمی در شهرستان پاکدشت برگزار شد که طی آن مجموعه‌ای از تصمیمات و مصوبات راهبردی برای توسعه و رفع مشکلات شهرستان به تصویب رسید.

 وی افزود: در ادامه روند نظارت و پیگیری اجرای این مصوبات، امروز دومین جلسه بررسی و ارزیابی روند پیشرفت آن‌ها با حضور الماسی مدیر کل دفتر دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد که در آن دستگاه‌های اجرایی گزارش اقدامات انجام‌شده را ارائه کردند و روند پیشبرد پروژه‌ها مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

فرماندار پاکدشت با اشاره به مهم‌ترین محورهای مطرح‌شده در این نشست تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های آموزشی و تسریع در احداث مدارس، پروژه بزرگ و راهبردی کمربندی پاکدشت، رفع مشکلات تأمین آب در روستاهای شهرستان و همچنین مسائل مرتبط با تأمین برق در شهرک‌ها و لکه‌های صنعتی و بخش خانگی از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

قمی با تأکید بر عزم مدیریت شهرستان برای تحقق کامل این مصوبات خاطرنشان کرد: در فرمانداری پاکدشت سازوکار مشخصی برای پیگیری مصوبات تعریف شده و با همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان تلاش می‌کنیم مصوبات سفر استاندار محترم در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مرحله اجرا برسد و نتایج آن در قالب خدمات ملموس به مردم شریف و شهیدپرور شهرستان ارائه شود.

وی در ادامه به روند اجرای پروژه کمربندی پاکدشت اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکیدات استاندار تهران و پیگیری‌های مستمر معاونت امور عمرانی استانداری، تصمیمات مهمی برای تسریع در اجرای این پروژه اتخاذ شده است.

همچنین در سطح شهرستان کارگروهی ویژه برای پیگیری مسائل و رفع موانع پروژه تشکیل شده است. فرماندار پاکدشت ادامه داد: بخش قابل توجهی از معارضین این پروژه تعیین تکلیف شده و برخی مسائل فنی باقی‌مانده نیز از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان و اداره‌کل راهداری در حال پیگیری است. تلاش ما این است که در آینده نزدیک حداقل ۱۰ کیلومتر از این مسیر که آماده بهره‌برداری است، برای استفاده شهروندان بازگشایی شود.

قمی همچنین با اشاره به سایر برنامه‌های عمرانی شهرستان گفت: در حوزه مدیریت شهری نیز پروژه‌های عمرانی متعددی توسط شهرداری‌ها در حال اجراست، اما در کنار پروژه کمربندی، ساماندهی لکه‌های صنعتی شهرستان نیز از جمله برنامه‌های مهم و مورد تأکید استاندار تهران است که با هدف رفع مشکلات فعالان حوزه تولید و صنعت در حال پیگیری است.

 وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مصوبات سفر استاندار تاکنون اجرایی شده است، افزود: حدود ۶۰ درصد از این مصوبات به نتیجه رسیده یا در مراحل اجرایی قرار دارد و مابقی نیز به دلیل محدودیت‌های مالی و شرایط اقتصادی کشور با کندی مواجه شده که برای تأمین منابع مورد نیاز از طریق سازمان برنامه و بودجه استان در حال پیگیری هستیم.

فرماندار پاکدشت در پایان از همراهی رسانه‌ها و خبرنگاران تقدیر کرد و گفت: خبرنگاران همواره در سخت‌ترین شرایط در کنار مجموعه مدیریتی شهرستان حضور داشته‌اند و نقش مؤثری در انعکاس خدمات و اطلاع‌رسانی به مردم ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر