مکرون خواستار خروج نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی از لبنان شد

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۳
|
۰۱:۰۱:۰۹
| کد خبر: ۲۳۵۷۹۹۸
مکرون خواستار خروج نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی از لبنان شد
برنا - گروه بین الملل: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در پیامی با تاکید بر لزوم رعایت شرایط تثبیت آتش‌بس پایدار در لبنان از سوی همه طرف‌ها، خواستار خروج نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی از این کشور شد.

به گزارش برنا، مکرون در پیامی در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من در گفت‌و‌گو با جوزف عون رئیس جمهور، نواف سلام نخست‌وزیر و نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان بر تعهد فرانسه به حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان تاکید کردم.

وی افزود: شرایط تثبیت یک آتش‌بس پایدار در لبنان باید از سوی همه طرف‌ها رعایت شود تا زمینه برای یک فرآیند همزمان شامل خروج نیرو‌های (رژیم) اسرائیل از خاک لبنان و استقرار مجدد ارتش لبنان هموار شود.

مکرون در پایان خاطرنشان کرد: فرانسه آماده است تا به طور مشخص از این روند حمایت کند و در هفته‌های آینده در کنار دولت لبنان، جامعه بین‌المللی را برای حمایت از ارتش این کشور و رسیدگی به نیاز‌های آوارگان بسیج کند.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر