پاکستان: مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سرگرفته میشود
«طاهر اندرابی» امروز در نشست خبری هفتگی خود در اسلامآباد گفت که روند گفت وگوها میان ایران و آمریکا همچنان ادامه دارد و این روند مثبت از سوئیس آغاز شد و هفته آینده نیز مذاکرات فنی بین طرف ها ازسرگرفته می شود.
وی افزود: وقفه در مذاکرات فنی طرف ها یک امر معمولی است و هرگز نشانه مانع نیست، این یک روند است و همچنان ادامه دارد.
اندرابی گفت: تصور می کنیم که مذاکرات فنی ایران و آمریکا سهشنبه هفته آینده از سرگرفته می شود، همزمان تعامل میان طرفین ادامه دارد.
وی با اشاره به سفر روز گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، این بازدید را تاریخی توصیف کرد و گفت: همانطور که شهباز شریف در اظهار روز گذشته خود به صراحت اعلام کرده، برنامههای موشکی ایران هرگز در یادداشت تفاهم اسلامآباد قرار ندارد.
طاهر اندرابی اظهار داشت که در جلسات سطح بالای رئیس جمهور دکتر پزشکیان با رهبران سیاسی و نظامی پاکستان همه موارد مرتبط با همکاریهای نزدیک با تمرکز بر اقتصاد، تجاری، همکاریهای مرزی و ارتباطات منطقهای بررسی شد.
وی تاکید کرد: معتقدیم که لغو تحریمهای ایران منجر به گشایش روزنه ها و فرصت های جدید در منطقه شده که می توانیم از آن بهرهمند شویم.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پاسخ به پرسشی درباره تحوه تامین حداقل ۳۰۰ میلیارد دلار در قالب صندوق بازسازی برای ایران، گفت: این یکی از مواردی است که طرف ها در تفاهم نامه اسلامآباد بر روی آن به توافق رسیدند و بررسی تفصیلی و جزئیات آن در مذاکرات فنی میان طرفین دنبال خواهد شد.
انتهای پیام