تأکید وزیر نفت بر گسترش همکاریهای دوجانبه انرژی با هند و آفریقای جنوبی
برنا - گروه اقتصادی؛ وزیر نفت در حاشیه یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی بریکس در هند، در دیدارهای جداگانه با وزیران انرژی آفریقای جنوبی و هند بر گسترش همکاریهای دوجانبه در بخش انرژی تأکید کرد و توسعه تعاملات میان کشورهای عضو بریکس را در دستور کار رایزنیهای خود قرار داد.
محسن پاکنژاد در حاشیه یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی گروه بریکس، امروز (پنجشنبه، چهارم تیر) در دومین روز سفرش به هند، با کوگوسیِنتشو راموکگوپا، وزیر برق و انرژی آفریقای جنوبی دیدار و بر توسعه همکاریهای دوجانبه تاکید کرد.
همچنین وزیر نفت روز گذشته با شری مانوهر لال، وزیر نیرو، مسکن و امور شهری هند دیدار و گفتوگو کرد.
یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو گروه بریکس ۲۵ و ۲۶ ژوئن (چهارم و پنجم تیر) در شهر گوروگرام هند برگزار میشود.
گروه بریکس، ۱۱ بازار نوظهور و کشورهای در حال توسعه بزرگ جهان شامل برزیل، چین، مصر، اتیوپی، هند، اندونزی، ایران، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، امارات متحده عربی را گردهم آورده است.
انتهای پیام/
نظر شما