بازگشت واحد ۱۶۵ مگاواتی نیروگاه خلیج فارس هرمزگان به مدار تولید
به گزارش برنا از وزارت نیرو (پاون) واحد شماره G۱۲ که به دلیل تکنولوژی پیشرفته (GT۱۳E۲) نقش کلیدی در تنظیم فرکانس و پایداری شبکه سراسری برق ایفا میکند، با تکیه بر دانش فنی و دستان متخصصان شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران وارد مدار شد. این بازگشت، حاصل بازسازی کامل محفظه احتراق، تعمیرات گسترده بر روی تجهیزات دوار، بهسازی اگزوز خروجی و بازسازی قسمتهای حیاتی است.
محمد باقر لطفی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، در تشریح ابعاد فنی این پروژه اظهار داشت: این عملیات پیچیده، با ثبت بیش از هفت هزار نفر ساعت کار تعمیراتی و اجرای حدود چهار هزار و ۵۰۰ فعالیت تخصصی در شرایط سخت وطاقت فرسای جنوب کشور به ثمر رسید.
بخشی از این اقدامات در محل نیروگاه و بخشی دیگر در کارگاههای تخصصی شرکت با دقت مهندسی بالا انجام شد تا تضمینی برای پایداری شبکه در فصل پرمصرف پیشرو باشد
لطفی با تقدیر از تلاشهای مجدانه کارکنان، به جنبه انسانی و ایثارگونه این پروژه اشاره کرد و افزود: بخش قابلتوجهی از این عملیات تعمیراتی در شرایط سخت وپرخطر جنگ تحمیلی رمضان انجام شد.