مرگ دو سرنشین پراید در سمنان به دلیل نبستن کمربند ایمنی عقب
سردار احمد کرمی اسد، رئیس پلیس راه راهور فراجا با تشریح جزئیات یک سانحه رانندگی در استان سمنان اعلام کرد: این حادثه ساعت ۱۰:۴۵ روز ۵ تیر در کیلومتر ۲۳ محور سرخه به آرادان رخ داد. در این سانحه، یک دستگاه خودروی پراید با چهار سرنشین به دلیل بیاحتیاطی راننده و بیتوجهی به جلو ناشی از خستگی و خوابآلودگی از مسیر منحرف شد و پس از برخورد با گاردریل، از جاده خارج شد.
وی افزود: بررسیهای کارشناسی نشان میدهد راننده و سرنشین جلو که هر دو حدود ۷۰ سال سن داشتند، به دلیل استفاده از کمربند ایمنی با وجود شدت حادثه تنها دچار جراحت شدند و از مرگ نجات یافتند.
به گفته رئیس پلیس راه، دو سرنشین عقب خودرو، یک زن و مرد ۳۵ و ۴۰ ساله و از فرزندان راننده، به دلیل نبستن کمربند ایمنی هنگام برخورد از خودرو به بیرون پرتاب شدند و بر اثر شدت ضربه و آسیب به سر، در محل حادثه جان خود را از دست دادند.
کرمی اسد این حادثه را نمونهای روشن از پیامدهای خطرناک نبستن کمربند ایمنی در صندلی عقب دانست و تأکید کرد: برخلاف تصور برخی افراد، استفاده از کمربند ایمنی تنها به سرنشینان جلو محدود نمیشود و سرنشینان عقب نیز در صورت عدم استفاده، در معرض خطرات جدی از جمله پرتاب شدن از خودرو قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: در صورت استفاده سرنشینان عقب از کمربند ایمنی، احتمال زنده ماندن آنان به میزان قابل توجهی افزایش مییافت. کمربند ایمنی همچنان سادهترین و مؤثرترین ابزار برای کاهش تلفات در تصادفات جادهای است.
رئیس پلیس راه راهور فراجا با اشاره به نقش خطای انسانی در بروز سوانح رانندگی گفت: در این حادثه، رانندگی در شرایط خستگی و خوابآلودگی و همچنین نبستن کمربند ایمنی از عوامل اصلی وقوع و تشدید پیامدهای آن بوده است.
وی در پایان از رانندگان خواست در صورت احساس خستگی یا کاهش هوشیاری، از ادامه رانندگی خودداری کرده و پس از استراحت کافی به مسیر بازگردند. همچنین بر لزوم استفاده از کمربند ایمنی توسط تمامی سرنشینان، بهویژه در صندلی عقب، تأکید کرد.
انتهای پیام/