نمايش اقتدار در حفاظت از گنجينه‌هاي طبيعي قزوين؛ مهار آتش‌سوزي ارتفاعات طارم سفلي

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۶
|
۱۱:۴۲:۰۵
| کد خبر: ۲۳۵۸۹۰۰
نمايش اقتدار در حفاظت از گنجينه‌هاي طبيعي قزوين؛ مهار آتش‌سوزي ارتفاعات طارم سفلي
برنا- گروه استانها: مديركل حفاظت محيط زيست استان قزوين گفت: حضور به‌موقع اهالي منطقه و همكاري دستگاه‌هاي اجرايي، عامل كليدي در اطفا حريق ارتفاعات طارم سفلي بود؛ تأكيد بر ضرورت حفاظت مشاركتي از انفال

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سيداسدالله هاشمي با اشاره به حادثه آتش‌سوزي در ارتفاعات منطقه حفاظت‌شده طارم سفلي (منطقه سمنگاه)، از حضور به‌موقع، شجاعانه و تلاش خستگي‌ناپذير همكاران اداره‌كل حفاظت محيط زيست، نيروهاي منابع طبيعي و يگان‌هاي امدادي خبر داد و موفقيت در مهار كامل اين آتش‌سوزي را مديون همكاري مؤثر اهالي منطقه دانست.

هاشمي با تأكيد بر اينكه اين حادثه، جلوه‌اي زيبا از «حفاظت مشاركتي» را به نمايش گذاشت، اظهار داشت: همكاري و همراهي مردم محلي در كنار نيروهاي اجرايي، عاملي حياتي در كنترل و اطفا سريع آتش‌سوزي بود. اين نشان مي‌دهد كه رويكرد ما در حفاظت از انفال، بايد بر پايه هم‌افزايي و مشاركت فعال تمامي ذينفعان، به‌ويژه جوامع محلي، استوار باشد.

مديركل حفاظت محيط زيست قزوين افزود: آتش‌سوزي در مناطق طبيعي، علاوه بر خسارات زيست‌محيطي، مي‌تواند امنيت و آرامش مناطق مسكوني اطراف را نيز تحت تأثير قرار دهد. از اين رو، هوشياري و اقدام به‌موقع اهالي منطقه، نه تنها از گسترش آتش جلوگيري كرد، بلكه گنجينه‌هاي طبيعي ارزشمند استان را نيز حفظ نمود.

وي در پايان، ضمن قدرداني از تمام كساني كه در اين عمليات نقش داشتند، بر عزم جدي اداره‌كل حفاظت محيط زيست استان قزوين در اجراي برنامه‌هاي جامع حفاظتي و زيست‌محيطي تأكيد كرد و از عموم مردم و جوامع محلي خواست تا همچنان در حفظ و حراست از طبيعت خدادادي، ياري‌رسان خادمان خود در مجموعه محيط زيست باشند.

انتهای پیام

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر