معاون شهردار اصفهان: ناوگان برقی اصفهان اثر آلایندگی ۳ هزار خودرو را از چرخه شهری خارج کرد

|
۱۴۰۵/۰۴/۰۶
|
۱۶:۱۶:۱۰
| کد خبر: ۲۳۵۹۰۶۱
معاون شهردار اصفهان: ناوگان برقی اصفهان اثر آلایندگی ۳ هزار خودرو را از چرخه شهری خارج کرد
برنا- گروه استانها: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: فعالیت ناوگان برقی شهر شامل اتوبوس، تاکسی و خودروهای برقی، اثری معادل حذف ۳ هزار خودروی آلاینده داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، سعید ساکت با اشاره به عملکرد واحد توسعه حمل‌ونقل پاک طی فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۵ اظهار کرد: پس از تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز، جایگاه شارژ خودروی برقی مجموعه کمرزرین به بهره‌برداری رسید که امکان شارژ هم‌زمان چهار خودرو را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های هوشمند و ایمن‌سازی فضاهای مرتبط با حمل‌ونقل پاک در دستور کار قرار دارد، افزود: برای ارتقای امنیت پارکینگ هوشمند میدان آزادی، سامانه نظارت تصویری این مجموعه نصب و راه‌اندازی شد. همچنین ایستگاه اشتراک دوچرخه توحید-نظر به منظور بهبود دسترسی شهروندان از ضلع غربی به ضلع شرقی چهارراه منتقل شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به استمرار برنامه نوسازی تجهیزات شهری گفت: طی دو ماه نخست سال جاری ۲۷ استند دوچرخه در نقاط مختلف شهر نصب شد و هم‌زمان آیین افتتاح جایگاه‌های شارژ خودروهای برقی و پاکرو نیز برگزار شد.

وی ادامه داد: به منظور حفظ حریم کاربران و جلوگیری از توقف خودروها در محدوده سازه‌های شارژ پاکرو، تجهیزات ایمنی شامل استوانه‌های ترافیکی و جداول بتنی در محل‌های مورد نیاز نصب و تکمیل شد.

ساکت با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه ایمن‌سازی معابر بزرگراهی اظهار کرد: تجهیزات ترافیکی شامل تابلوها، جداول و استوانه‌های ترافیکی برای استقرار پلیس بزرگراه در محدوده پل وحید نصب شد. همچنین مراحل پایانی راه‌اندازی مجموعه آموزشگاه و نمایشگاه دائمی واحد توسعه حمل‌ونقل پاک در پارکینگ طالقانی در حال انجام است.

وی با تأکید بر نقش ناوگان برقی در بهبود شاخص‌های زیست‌محیطی شهر گفت: حضور فعال اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و خودروهای برقی در شبکه حمل‌ونقل اصفهان، کاهش قابل توجه انتشار آلاینده‌ها را به همراه داشته و اثری معادل حذف حدود سه هزار خودروی آلاینده از معابر شهری ایجاد کرده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به توسعه ایستگاه‌های انرژی پاک و مشارکت بخش خصوصی افزود: در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی اصفهان چهار ایستگاه شارژ خودروهای برقی نصب شده و برنامه تکمیل سامانه‌های خورشیدی این مجموعه نیز در حال پیگیری است. همچنین فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای احداث جایگاه شارژ خودروهای برقی در میدان جمهوری منطقه یک برگزار شد.

وی از اجرای پروژه‌های جدید در حوزه زیرساخت شارژ خودروهای برقی خبر داد و گفت: سه جایگاه شارژ خودروهای برقی با اعتبار ۱۳۵ میلیارد ریال در باغ ارغوان راه‌اندازی شد و عملیات اجرایی دومین جایگاه شارژ خودروهای برقی خیابان میرزا طاهر نیز با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

ساکت با اشاره به برنامه‌های ترویجی استفاده از وسایل نقلیه پاک اظهار کرد: همایش دوچرخه‌سواری نوجوانان در منطقه ۱۴ برگزار شد و برای پشتیبانی از برنامه مشابه در منطقه ۱۲ نیز ۹۰ دستگاه دوچرخه آماده‌سازی و ارسال شد.

وی افزود: هم‌زمان با ۱۲ فروردین، کاروان دوچرخه‌سواری نوجوانان عزادار و حماسه‌ساز اصفهان برگزار شد. همچنین ایستگاه شارژ خودروهای برقی در یکی از پارکینگ‌های مجموعه تجاری ـ اداری منطقه ۶ تجهیز و بهره‌برداری شد و توسعه زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی در خیابان میرزا طاهر منطقه ۹ نیز ادامه یافت.

انتهای پیام 

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر