افزایش سقف حمایت از بیماران خاص در بوشهر به ۱۰۰ میلیون تومان
به گزارش خبرگزاری برنا از بوشهر؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نشست تخصصی کارگروه استانی صندوق بیماران خاص و صعبالعلاج، ضمن قدردانی از تعامل سازنده سازمانهای بیمهگر اظهار کرد: کاهش هزینههای درمانی و توسعه چتر حمایتی برای بیماران خاص و صعبالعلاج از اولویتهای جدی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.
وی افزود: تسهیل فرآیند درمان بیماران و تأمین بهموقع مطالبات مراکز درمانی، از جمله راهبردهای مهمی است که با استمرار همکاری و همافزایی میان دستگاههای مرتبط دنبال میشود.
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر و دبیر کارگروه نیز در این نشست با ارائه گزارشی از عملکرد سال ۱۴۰۴ و سهماه نخست سال جاری، از اصلاحات جدید در شیوهنامه اجرایی صندوق بیماران خاص و صعبالعلاج خبر داد.
وی با اشاره به توسعه حمایتهای بیمهای تصریح کرد: در راستای تحقق عدالت در سلامت، تعداد بیماریهای تحت پوشش صندوق از ۱۰۷ به ۱۳۳ نوع افزایش یافته است.
وی افزود: سقف پرداخت سالیانه حمایتهای مالی نیز به ۱۰۰ میلیون تومان ارتقا یافته که این اقدام گامی مؤثر در کاهش فشارهای اقتصادی بر خانوارها به شمار میرود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این نشست با اشاره به برنامههای اجرایی این معاونت بر ضرورت ارتقای استانداردهای خدماتی تأکید کرد و گفت: بهروزرسانی جامع سامانههای اطلاعات بیمارستانی (HIS) در سراسر استان برای ثبت دقیق اطلاعات بیماران نشاندار، در کنار توسعه زیرساختهای کلینیکهای آنکولوژی، در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: هدف ما این است که فرآیندهای پذیرش و درمان بیماران مبتلا به سرطان با کمترین چالش اداری و در محیطی بهینه انجام شود.
در این نشست که با محور همافزایی سازمانهای بیمهگر و مراکز درمانی برای توسعه چتر حمایتی و کاهش سهم پرداختی بیماران برگزار شد، اعضای کارگروه ضمن بررسی چالشهای موجود، راهکارهای عملیاتی برای تسهیل ارائه خدمات تخصصی و دسترسی بهتر بیماران به منابع درمانی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.