اصلاح اساسنامه نهضت سوادآموزی
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، امروز یکشنبه هفتم تیرماه در نشست با حجتالاسلام والمسلمین محسن قرائتی و جمعی از مدیران ستادی، برنامههای این وزارتخانه برای ارتقای جایگاه نهضت سوادآموزی را تشریح کرد و بر ضرورت بهروزرسانی این مجموعه در کنار حفظ هویت و ساختار آن تأکید داشت.
وی با اشاره به اهمیت حفظ و تقویت نهضت سوادآموزی اظهار کرد: طی ماههای اخیر، طرحی برای بازنگری در ساختار این نهاد تدوین شده و تلاش میشود با بهرهگیری از ظرفیتهای مختلف، کارآمدی و اثربخشی آن افزایش یابد.
کاظمی با بیان اینکه تغییرات فرهنگی و نیازهای نسل جدید، تحول در شیوههای فعالیت نهضت را ضروری کرده است، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند رویکردی تازه، تفکری نو و تولید محتوای متناسب با مخاطبان هستیم تا بتوانیم مأموریتهای این نهاد را با قدرت ادامه دهیم.
وزیر آموزش و پرورش همچنین از اصلاح اساسنامه نهضت سوادآموزی خبر داد و گفت: این اساسنامه پس از بازنگری، برای طی مراحل قانونی مجدداً به دولت ارسال خواهد شد تا زمینه فعالیت مؤثرتر آن فراهم شود.
وی ضمن قدردانی از نقش و تجربیات محسن قرائتی در نهضت سوادآموزی، خاطرنشان کرد: در مسیر نهاییسازی این اصلاحات از ظرفیتهای ارزشمند وی استفاده خواهد شد.
کاظمی در ادامه هدف اصلی این اقدامات را حفظ دستاوردهای گذشته در کنار ایجاد ساختاری بهروز و محتوایی متناسب با نیازهای نسل جدید عنوان کرد و افزود: با بهرهگیری از ظرفیتهای مردمی و فرهنگی، نهضت سوادآموزی میتواند مأموریت خود را با اثربخشی بیشتری دنبال کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اعتکاف اشاره کرد و آن را یکی از مؤثرترین بسترهای تربیتی برای نوجوانان و جوانان دانست و گفت: امسال حدود ۱۲ هزار مسجد در کشور میزبان مراسم اعتکاف بودند که نیمی از آنها به حضور دانشآموزان اختصاص داشت؛ ظرفیتی قابلتوجه در نظام تربیتی.
وزیر آموزش و پرورش همچنین بر ارتقای برنامههای مرتبط با ترویج فرهنگ نماز در مدارس تأکید کرد و افزود: تلاش میکنیم با اجرای برنامههای نوآورانه، مشارکت دانشآموزان در فعالیتهای دینی و تربیتی افزایش یابد.
انتهای پیام/