گفت‌وگوی ویژه

|
۱۳۹۳/۱۰/۰۲
|
۰۲:۵۱:۲۹
| کد خبر: ۲۴۷۹۷۸
گفت‌وگوی ویژه
نماینده وزن چهارم المپیکی تیم ملی تکواندو گفت: رقابت‌ها در بالاترین سطح برگزار شد.
سجاد مردانی در گفتگو با برنا:
عملکرد ایران قابل قبول بود
مکزیکی‌ها تکواندو را به 10 سال پیش بردند!


تیم ملی تکواندوی ایران در مکزیک دو مبارزه سفت و سخت را پشت سر گذاشت و البته نتایج خوبی گرفت.

تکواندوکاران ایران ابتدا در مسابقات گرندپرکیس شرکت کردند و بعد از آن در مبارزات جام جهانی حضور یافتند.

سجاد مردانی مثل همیشه یکی از خوب های ایران در مکزیک بود که توانست مدال برنز رقابت ها را بر گردن بیاویزد. مردانی از این رقابت ها و شرایط آن با خبرنگار ورزشی برنا صحبت کرده است...

*درباره مسابقات گرندپریکس مکزیک، صحبت کن...
مسابقات خیلی خوب و سطح بالایی بود. مسابقات گرندپریکس در چهار وزن المپیکی برگزار شد و در واقع 8 نفر برتر هر وزن در این رقابت‌ها حضور داشتند. در مجموع 32 نفر در بخش مردان و بانوان در این رقابت‌ها به مصاف هم رفتند. هر بازی حکم یک فینال مسابقات جهانی را داشت چرا که بهترین‌های هر وزن در این رقابت‌ها با یکدیگر مبارزه کردند. واقعاً این رقابت‌ها از لحاظ کیفیت در بالاترین سطح برگزار شد.

*عملکرد خودت در این مسابقات چطور بود؟
تصور می کنم عملکرد قابل قبولی در رقابت های گرندپریکس داشتم و از این بابت از خودم راضی ام. با تمام حریفانم در این رقابت‌ها آشنا بودم و بارها با همه آنها مبارزه کرده‌ بودم. به همین دلیل شناخت کافی از همه حریفانم داشتم و توانستم مبارزات خوبی را انجام دهم.

*حضور در این رقابت‌ها چه دستاوردی برای تکواندوکاران داشت؟ آیا نتایج بدست آمده راضی کننده بود؟
فکر می کنم در مجموع تکواندوی ایران در مکزیک عملکرد خوبی داشت. تیم ملی از همه لحاظ آماده بود و با توجه به اینکه تا المپیک برزیل باید در چند مرحله مسابقه شرکت کنیم این باعث می‌شود در طول این مسیر پله پله پیش برویم و با تمام مشکلات ناداوری و دیگر مسائل آشنا شویم. در واقع با اتفاقاتی که در این مدت برای تکواندوکاران رخ می‌دهد آنها با تمام مشکلات آشنا می‌شوند و در المپیک آماده رویارویی با این اتفاقات می‌شوند.

*به رغم کسب مدال برنز در گرندپریکس در مسابقات تیم به تیم جام جهانی مبارزه نکردی؟
عدم حضورم در ترکیب تیم ایران در جام جهانی دلیل غیرفنی داشت. به خاطر بالا بودن وزنم در ترکیب تیم ملی در مسابقات جام جهانی نبودم. در واقع 5 نفری که ارنج می‌شدند باید در مجموع 360 کیلوگرم می‌شدند و به خاطر همین با صلاحدید کادرفنی در ترکیب تیم مبارزه نکردم.

*عملکرد تیم ملی تکواندو در جام جهانی را چگونه ارزیابی می‌کنی؟
تصور می کنم عملکرد تیم ملی در جام جهانی قابل قبول بود. مسابقات جام جهانی دو روز پس از پایان رقابت‌های گرندپریکس برگزار شد، تیم ملی کشورمان علی‌ رغم اینکه از لحاظ آمادگی بسیار شرایط خوبی داشت توانست در روز اول حریفان خود را شکست دهد و به دور بعدی صعود کند، و اگر رفتار عجیب مکزیکی ها نبود، قطعا با کاپ قهرمانی به ایران بازکمی گشتیم.

*ناداوری‌های عجیبی در مبارزه ایران و مکزیک رخ داد...
واقعا اتفاقاتی که در مبارزه ایران و مکزیک رخ داد، باورکردنی نبود. متأسفانه مکزیکی‌ها کاری کردند که واقعاً در طول تاریخ تکواندو بی‌سابقه بود، آنها تکواندو را به 10 سال گذشته بردند. آنها واقعاً حق‌خوری کردند. تمام تلاش مکزیکی‌ها این بود که ما به فینال مسابقات صعود نکنیم و به خواسته خودشان رسیدند. برگزاری دیر هنگام مسابقات، کنسل کردن سنسور کلاه تکواندوکاران و بعد از آن قطع کردن سنسور هوگوها از رفتارهای زشتی بود که آنها از خود نشان دادند. با این روش آنها دست داوران را باز گذاشتند و داوری کاملاً در امتیاز دادن به تکواندوکاران دخیل بود. مکزیکی‌ها با کارهایی که کردند قدرت ایران را خواستند بگیرند، اما با تمام ترفندهایی که زدند بازهم به سختی به اهداف خود رسیدند. بچه‌های تیم ملی با غیرت مبارزه کردند و همه حاضران در سالن شاهد بودند که چطور حق ما را خوردند و حتی تماشاگران مکزیکی به این حق خوری آشکار اعتراض داشتند.

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر