گفتوگوی ویژه
با یک سوم امكانات مربیان خارجی مدال میگیریم
هدف اصلی ژیمناستیک سكوی آسیایی است
محمد آذرپی سرمربی تیم ملی ژیمناستیک کشورمان امیدوار است این رشته با اختصاص دادن امکانات به آن بتواند به مدال دست پیدا کند. آذرپی در گفتگو با خبرنگار برنا درباره شرایط اردو و تیم ملی صحبت كرد.
*وضعیت اردو چطور است؟
38 ورزشکار در اردو حاضر هستند و قرار است در اردوهای بعدی 10 نفر دیگر اضافه شوند که انشاءالله با قدم هایی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برمی دارند، بتوانیم در مسابقات جوانان آسیا در فروردین ماه و بزرگسالان در ژاپن در مردادماه با برنامه ریزی خوب موفق شویم و همچنین با برنامه هایی که به دکتر سجادی داده ایم قرار شده است نیازها برطرف شوند تا هر چه سریع تر به مدال آسیایی برسیم.
*درباره افتتاح آکادمی ژیمناستیک چه نظری دارید؟
اطلاع دقیق را فدراسیون دارد اما قرار شده یکی از اصلی ترین کارهای افتتاح آکادمی برنامه ریزی برای دستیابی به مدال باشد.
*نظر و برنامه شما برای حمایت از رشتههای پایه و مدالآور مثل ژیمناستیک چیست؟
هدف اصلی دستیابی تیم بزرگسالان به مقام های آسیایی است برنامه اصلی برای کار روی جوانان است. تعداد مسابقات جوانان از بزرگسالان بیشتر است چون پشتوانه هستند. ایجاد مسابقات تدارکاتی و بین المللی جزو اصول کار ما است تا سال های آینده بتوانند جای بزرگسالان را بگیرند.
*فكر میكنید ژیمناستیک برای پیشرفت نیاز به استفاده از دانش روز مربیان خارجی دارد؟
منکر مربی خارجی نیستم ولی اگر یک سوم امکانات مربی خارجی به مربیان داخلی داده شود، داخلی ها اگر بالاتر نباشند، پایین تر نیستند و در 3 زمینه خرک حلقه و دارحلقه و پرس خرک می توان مدال کسب کرد.
*این رشته چه زمانی پتانسیل کسب مدال در آسیا را خواهد داشت؟
من معتقدم ژیمناستیك پتانسیل كسب مدال در آسیا را دارد. در اینچئون هم تقریبا فقط به دلیل نداشتن مسابقات تدارکاتی مدال نگرفتیم. قبل از اعزام به این مسابقات هم گفتم هر ورزشکار با هر امتیازی که در دور مقدماتی کسب کند، می تواند در فینال با همان امتیاز روی سکو برود و متاسفانه به دلیل کم بودن مسابقات برون مرزی و استرسی مدال را از دست دادیم. یکی از خواسته های ما از مسوولین برای کسب مدال، مسابقات برون مرزی است.