گفتوگوی ویژه
شرم، معرفت و ادب گمشده فوتبال ماست
دکتر گودرزی درست میگوید
ابراهیم آشتیانی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس با تائید صحبت های دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان اعتقاد دارد اخلاق و معرفت حلقه گمشده فوتبال ایران است.
پیشکسوت فوتبال و استاد دانشگاه با اشاره به حضور دکتر گودرزی در تمرین تیم ملی فوتبال به خبرنگار برنا گفت: دکتر گودرزی کار بسیار پسندیده ای انجام داد که در تمرین تیم ملی حضور یافت و به ملی پوشان روحیه داد. از قدیم جایگاه مربی و معلم با شاگرد تفاوت داشته است. همیشه گفته ام معلم یا مربی کسی است که از پدر به ورزشکار نزدیک تر است. یک فوتبالیست شاید نتواند حرف هایش را به پدرش بگوید اما حتما باید بتواند با مربی اش در میان بگذارد. دکتر گودرزی کاملا درست گفته که معلم ورزش نمی تواند با شاگردش بد باشد.
وی ادامه داد: بازیکن باید به مربی اش نزدیک باشد اما نباید احساس کند که به او باج می دهد. در فوتبال ما برخی مربیان به خاطر سوء استفاده از بازیکنان مجبور شدند به آن ها امتیاز بدهند تا سوء استفاده شان پنهان بماند. چنین افرادی باعث شدند جایگاه مربی و معلم در ورزش خدشه دار شود. متاسفانه برخی مربیان در یک تیم چند بازیکن دارند که هر وقت از آن تیم می روند بازیکنانشان را هم با خود می برند و این اتفاق برای فوتبال ما مثل سم است.
او با بیان اینکه مشکلات فوتبال ریشهای است همگفت: چنین مشکلاتی از پایین ترین پایه که پایه نونهالان است وجود دارد. برخی بازیکنان رفتار حرفه ای ندارند و مربیان هم نمی دانند چگونه با آن ها رفتار کنند. ما در فوتبال کشورمان بیشتر از مربی به معلم نیاز داریم. مسایل اخلاقی در فوتبال ما کمرنگ شده و بهتر است بگویم شرم، معرفت و ادب گمشده فوتبال ماست.