نگاه به المپیاد استعداد‌های برتر آینده نگرانه باشد

|
۱۴۰۰/۰۸/۰۵
|
۱۰:۳۲:۵۷
| کد خبر: ۱۲۵۲۶۷۱
نگاه به المپیاد استعداد‌های برتر آینده نگرانه باشد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان گفت: نگاه به حضور تیم‌های استان در سومین دوره المپیاد ورزشی استعداد‌های برتر،آینده نگرانه باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ افشین خوش گوار معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در نشست هماهنگی شرکت در المپیاد ورزشی استعداد‌های برتر با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت استان و روسای هیات‌های ورزشی، نواب، رئیس و مسئولان انجمن‌های ورزشی آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به اهمیت شکل گیری واقعی تعامل همه جانبه میان ادارات کل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان و نقش آن در استعدادیابی و نخبه پروری ورزشی گفت: نگاه به حضور تیم‌های استان در سومین دوره المپیاد ورزشی استعداد‌های برتر، بایستی با دو رویکرد در ورزش استان صورت گیرد، نگاه اول دراز مدت و مبتنی بر پشتوانه سازی و حفظ استعداد‌های ورزشی باشد و در بعد دوم نیز کسب نتایج درخور و شایسته تیم‌های استان مدنظر قرار گیرد.

او افزود: برای تحقق اهداف این دو دیدگاه بایستی با برنامه ریزی مشخص و در یک چارچوب تعیین شده، همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها را به کار گیریم. در ۷ رشته ورزشی ووشو، تکواندو، جودو، شطرنج، دو و میدانی، ژیمناستیک و شنا که مسابقات آن با محوریت آموزش و پرورش برگزار می‌شود، استعداد‌های چشمگیر و فراوانی وجود دارند که چشم انتظار حمایت‌های آگاهانه و حرفه‌ای ما مسئولان هستند.

خوش گوار نتایج چند سال اخیر آموزش و پرورش در مسابقات ورزشی و ورزش و جوانان در اولین و دومین المپیاد استعدا‌های برتر را عاملی مهم در موفقیت مسابقات پیش رو عنوان کرد و افزود: همراهی و همکاری همه سطوح، ایجاد باورمندی و اعتقاد به خرد جمعی و کار گروهی و نظارت بر فعالیت ها، لازمه شکل گیری موفقیت در سومین دوره المپیاد ورزشی استعداد‌های برتر می‌باشد.

در ادامه ، محمد طاهر فیضی رئیس‌های ورزش دانش آموزی استان نیز با اشاره به لزوم آغاز برنامه‌های اجرایی و طراحی تقویم اجرایی گام به گام برای آماده سازی تیم‌های استان در هر دو بخش دختران و پسران گفت: مسابقات در ۷ رشته پسران و ۵ رشته دختران قرار است در بهمن و اسفندماه سال جاری برگزار شود. در این راستا هیات‌های ورزشی بایستی تا ۱۵ آبان ماه نسبت به برگزاری مسابقات انتخابی و تا ۲۰ آبان ماه نفرات برتر را به هیات دانش آموزی معرفی کنند.

فیضی از طراحی برگزاری سه مرحله اردوی آماده سازی خبر داد و گفت: با نظر هیات‌های ورزشی استان، افزایش تعداد اردو‌های آماده سازی وجود دارد.

رییس هیات ورزش دانش آموزی، ارزیابی و نظارت بر آماده سازی تیم‌ها را ضروری و مهم عنوان کرد و گفت: در این راستا برای هر رشته یک کارگروه نظارتی و تخصصی متشکل از نمایندگان هیات‌های ورزش دانش آموزی و هیات مربوطه، مربیان تیم و یک خبره ورزشی تشکیل می‌شود.

هیرش اسماعیل زاده رییس اداره ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان نیز با تشریح و تبیین آیین نامه سومین دوره المپیاد استعداد‌های برتر گفت: رویکرد وزارت ورزش و جوانان در المپیاد سوم، معطوف به رشته‌های المپیکی شده است و این فرصتی مناسب برای کردستان است تا پایه ریزی لازم برای حضور ورزشکاران استان در المپیک و بازی‌های آسیایی آینده را انجام دهد.

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک