۱۰۵ پروژه افتتاحی، کلنگ زنی و معرفی طرح‌های در دست اجرای منطقه آزاد قشم در پنجمین دور افتتاح‌های ریاست جمهوری مناطق آزاد کشور معرفی و به بهره برداری می رسد؛

قشم سرزمین رویدادهای طلایی

|
۱۴۰۰/۰۳/۳۰
|
۱۳:۱۲:۱۸
| کد خبر: ۱۱۹۵۷۱۹
105 پروژه بااعتبار ارزی 667 میلیون دلار و 276 میلیون یورو و ریالی 61 هزار و 150 هزارمیلیاردی در پنجمین دور افتتاحیه‌های ریاست جمهوری در منطقه آزاد قشم به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش برنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، این پروژه‌ها در سه بخش افتتاح، کلنگ زنی و طرح‌های در حال اجرا، در چندین حوزه عمرانی، اقتصادی، گردشگری و محیط زیستی و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی است که با حضور ویدیو کنفرانسی ریاست جمهوری معرفی و به بهره‌برداری می‌رسد.

15 پروژه افتتاحی از این مجموعه شامل 10 پروژه عمرانی، یک پروژه نفتی، دو پروژه شیلاتی، یک پروژه تولیدی و یک پروژه گردشگری است که با مشارکت بخش خصوصی و دولتی جزیره این منطقه آزاد، ارزش ارزی 53 میلیون یورویی و ریالی 9 هزار و 960 میلیاردی داشته و برای 880 نیروی بومی اشتغال به همراه خواهد داشت.

پنج پروژه عمرانی، چهار پروژه نفت، گاز و انرژی، یک پروژه شیلاتی، دو پروژه تولیدی و دو پروژه گردشگری نیز جزو 14 پروژه کلنگ زنی رویداد پنجم خردادماه 1400 در منطقه آزاد قشم با حضور رییس دولت تدبیر و امید است.

پروژه‌های مذکور در دو بخش ارزی و ریالی حاصل همکاری بخش خصوصی و دولتی این منطقه آزاد است که مجموع ارزش دلاری این پروژه‌ها معادل 172 میلیون دلار و ارزش ریالی آن‌ها معادل 32 هزار و پنج میلیارد ریال می‌باشد و قابلیت ایجاد اشتغال برای یک هزار و 936 نیروی بومی را داراست.  

ادامه این لیست شامل 76 پروژه در حال اجرا در منطقه آزاد قشم است که رقم سرمایه‌گذاری در دو بخش خصوصی و دولتی آن شامل 495 میلیون دلار و 223 میلیون یورو در حوزه جذب سرمایه ارزی و 19 هزار و 185 هزار میلیارد ریال در حوزه جذب سرمایه داخلی است.

هشت پروژه عمرانی، هفت پروژه نفت، گاز و انرژی، 21 پروژه شیلاتی، 13 پروژه صنعتی- تولیدی، 25 پروژه گردشگری و دو پروژه محیط زیستی در این لیست قرار دارند که پنج هزار و 704 نیرو را مشغول به کارکرده‌اند و قرار است بعد از بهره‌برداری برای چهار هزار و 550 نیرو اشتغال پایدار به همراه داشته باشند.

 توجه به توسعه پایدار قشم در حوزه‌های اقتصادی باهدف بهره‌مندی و بهره‌وری جامعه محلی جزیره، سبب شده تا ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری در منطقه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، از اولویت‌های اصلی سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه و اشتغال پایدار، انتفاع جامعه محلی، تمرکز بر تجاری‌سازی محصولات و ارزآوری باشد.

یادآور می‌شود، منطقه آزاد قشم پیش‌ازاین در چهار مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید با 63 پروژه به اعتبار ریالی 64 هزار و 670 میلیاردی و ارزی 340 میلیون یورو و 281 میلیون دلاری در دو بخش دولتی و خصوصی حضورداشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز