عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد؛

آتش رگ سفید چه زمانی مهار می شود؟

|
۱۳۹۶/۰۹/۲۹
|
۱۴:۱۷:۲۷
| کد خبر: ۶۵۲۱۰۰
آتش  رگ سفید چه زمانی مهار می شود؟
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:مدیران مربوطه قول 45 روزه برای مهار آتش را داده بودند ولی احتمال می رود طی 1 ماه آینده آتش چاه 147 رگ سفید خاموش خواهد شد.

سلام امینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت چاه 147 میدان رگ سفید به خبرگزاری برنا گفت: چاه های نفت به عنوان سرمایه ملی هستند و در پی  انفجار چاه 147 رگ سفید در تاریخ هفتم آبان ماه، کمیسیون انرژی جلسات متعددی  با مدیرعامل شرکت ملی نفت برگزار کرد تا  راهکارهای موجود برای حل این مشکل ارائه شود.

وی گفت: متخصصین و مهندسین تلاش می کنند تا آتش این چاه را خاموش کنند و تا به امروز مهار آتش به صورت سطحی انجام می شد ولی چون پس از گذشت 1 ماه هنوز در فوران آتش ادامه دارد تصمیم بر این شد تا از روش های دیگری برای خاموش کردن استفاده کنند.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: مسئولان شرکت نفت در جلسه ای که داشتیم عنوان کردند می توانند از روش های دیگر برای مهار آتش استفاده کنند ولی بدلیل اینکه هم در زمان و هم در هزینه صرفه جویی شود، روش "سطحی" را اعمال کردند.

وی ادامه داد: در روش "سطحی" آتش از بالا مهار می شود ولی اکنون باید با حفاری های دیگر برای دسترسی به چاه اقدام کنند.

امینی ضمن تاکید بر این موضوع که مدیران مربوطه قول 45 روزه برای  مهار آتش را داده بودند ولی علیرغم تمام تلاش های انجام شده متاسفانه همچنان در حال فوران است  اظهار کرد: به احتمال زیاد  طی 1 ماه آینده آتش چاه 147 رگ سفید خاموش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز