سخنگوی وزارت خارجه چین:

هشدار مسافرتی آمریکا برای سفر به چین نسنجیده است

|
۱۳۹۸/۱۱/۱۲
|
۱۲:۱۷:۱۰
| کد خبر: ۹۵۸۱۲۰
هشدار مسافرتی آمریکا برای سفر به چین نسنجیده است
سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا به دلیل اعلام هشدار مسافرتی به چین برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بشدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خانم «هوا چون اینگ» روز شنبه در مصاحبه ای در پکن گفت که اینکه آمریکا بخواهد بالاترین سطح هشدار مسافرتی را برای شهروندانش در نظر گیرد کاملا مغایر با اقدامات و توصیه های سازمان بهداشت جهانی است.

او افزود: سازمان بهداشت جهانی هیچ هشدار محدودیتی برای سفر به چین صادر نکرده است و اعلام آمریکا برای چنین حرکتی کاملا نسنجیده است و نشانی از حسن نیت محسوب نمی شود.

این مقام وزارت خارجه چین گفت که سازمان بهداشت جهانی با در نظر گرفتن محدودیت سفر به چین مخالفت کرد اما آمریکا دقیقا خلاف این سازمان حرکت کرد.

هوا به اظهارات اخیر ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا مبنی بر اینکه شیوع این ویروس باعث می شود تا فرصت های شغلی در اختیار آمریکا قرار گیرد و چین مایل به همکاری با واشنگتن نبوده است، واکنش نشان داد.

او تاکید کرد: مردم چین با تلاش و مقاومتی مثال زدنی برای شکست ویروس و درمان این بیماری تلاش می کنند و کشورهای دیگر نیز از این تلاش ها حمایت و برای کمک اعلام آمادگی کرده اند اما اقدامات و رفتارهای آمریکا کاملا در تناقض با یکدیگر است و به هیچ وجه سازنده نیست.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین اضافه کرد که ما در این مسیر به تلاش و مقاومت ادامه می دهیم و بر این باوریم که این ویروس را نابود خواهیم کرد.

 

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک