دادستان قزوین:

هر گونه تخلف در فضای مجازی و حقیقی بدقت رصد و با متخلفان برخورد می شود

|
۱۴۰۰/۰۳/۲۱
|
۱۴:۲۴:۲۹
| کد خبر: ۱۱۹۱۱۳۸
هر گونه تخلف در فضای مجازی و حقیقی بدقت رصد و با متخلفان برخورد می شود
دادستان قزوین گفت: تخلف در فضای مجازی و حقیقی هیچ تفاوتی ندارد و ضمن رصد کامل تبلیغات نامزدها با هر گونه تخلف بر اساس قانون برخورد می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست هماهنگی  نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر قزوین از سوی کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان قزوین روز جمعه در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

در این نشست که استاندار، رئیس ستاد انتخابات استان، جانشین اداره اطلاعات، فرماندار و دادستان قزوین هم حضور داشتند آخرین ضوابط تبلیغاتی و نکات قانونی به نامزدها یادآوری شد.

محمد قاسمی دادستان قزوین در این نشست گفت: از همه کسانی که جسارت کردند و برای گرم شدن فضای انتخابات وارد عرصه رقابت شدند تشکر می کنیم و امیدواریم با رعایت مقررات و قوانین به شور انتخابات کمک کنند.

جلسه

وی افزود: باید بپذیریم که انقلاب اسلامی با انتخابات عجین شده و انتخاب نوع  نظام هم با رفراندوم بود و امروز هم نمی توان نقش مردم را در تعیین سرنوشت کشور نادیده گرفت و به آن اهمیت نداد.

دادستان قزوین تصریح کرد: انتخابات مهمترین عامل تغییر معادلات جهانی است و بهترین عرصه ای است که مردم می توانند خود را نشان دهند لذا باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنیم.

قاسمی بیان کرد: دشمن سالهاست برنامه ریزی کرده تا مانع حضور مردم در این رویداد شود اما مشارکت مردم این نقشه را خنثی می کند لذا ما نباید اقدامات خوب گذشته را نادیده گرفته و سیاه نمایی کنیم و به دشمن بهانه دهیم تا علیه ما دسیسه کند. 

دادستان قزوین یادآورشد: نامزدها باید از تخریب دیگر رقبا خودداری کنند و نماد قانون مداری باشد و هواداران خود را توجیه کنند تا آنها هم به رعایت قانون پایبند باشند زیرا در قانون همه موارد دیده شده اما متاسفانه با آغاز تبلیغات برخی نامزدها موارد را رعایت نکرده اند که در این زمینه پرونده هایی تشکیل شده که بررسی خواهیم کرد و حتما مردم هم در رای خود به این افراد تامل می کنند.

قاسمی اضافه کرد: نامزدها در تبلیغات خود نباید چهره شهر را آشفته کرده و هزینه بیشتری به مردم تحمیل کنند لذا اگر نامزدها رعایت نکنند هیچ تفاوتی در فضای مجازی و حقوقی نداریم و هر گونه تخریب، تهمت و تشویش افکارعمومی در فضای مجازی هم مانند فضای حقیقی برخورد قانونی دارد.

جلسه 22

قاسمی گفت: دستگاه قضایی ستاد پیشگیری از جرائم و مجازات انتخاباتی را تشکیل داده و نماد حاکمیت است و دو کارگروه فضای مجازی و قضایی هم راه اندازی شده و به تخلف انتخاباتی که عمده آنها در بخش تبلیغات است در قبل، حین و بعد از زمان تعیین شده رسیدگی می کنیم.

وی اضافه کرد: کمیته قضایی هم در خصوص پرونده هایی است که تکرار می شود و از کسی که ادعای خدمت دارد پسندیده نیست دوباره تخلف کند.

دادستان قزوین تصریح کرد: باید از ظرفیت کارشناسان مختلف برای خدمت به مردم در شوراها استفاده کنیم و امیدواریم نامزدها از برنامه ها و توانمندی خود در مدیریت شهری بگویند تا دیدگاه آنها برای مردم روشن شود.

وی گفت: امیدواریم امسال بهترین انتخابات با کمترین تخلف را داشته باشیم و با کمک نامزدها و همه دستگاههای دست اندرکار و رسانه ها شاهد مشارکت خوب مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باشیم.

image_2021_6_11-13_38_42_561_0bR

در این نشست جانشین اداره کل اطلاعات استان هم با ارائه تحلیلی از وضعیت موجود در خصوص لزوم رعایت مقررات و قوانین و اخلاق در رقابت سالم و تبلیغات، اهمیت مشارکت گسترده در انتخابات، کمک به ایجاد شور و نشاط انتخاباتی، حفظ هوشیاری در مقابله با دسیسه دشمنان در نا امید کردن مردم و ایجاد فضایی آرام و امن برای حضور مردم در انتخابات نکاتی را یادآورشد.

نظر شما
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
اخبار برگزیده
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک
المپیک و پارالمپیک