جام جهانی فوتسال ۲۰۱۶ - کلمبیا؛

جام هشتم در آمریکای جنوبی ماند/ آرژانتین اشک تزارها را درآورد و قهرمان شد

|
۱۳۹۵/۰۷/۱۱
|
۰۰:۱۰:۰۶
| کد خبر: ۴۶۴۰۵۱
جام هشتم در آمریکای جنوبی ماند/ آرژانتین اشک تزارها را درآورد و قهرمان شد
تیم فوتسال آرژانتین با پیروزی 5 بر 4 مقابل روسیه قهرمان جهان شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری برنا، دیدار فینال هشتمین دوره جام جهانی فوتسال ساعت 23 دیشب در سالن پوئبلو شهر کالی کلمبیا بین تیم‌های آرژانتین و روسیه برگزار آغاز شد.

ترکیب اولیه روسیه: گوستاوو، چیشکالا، اِدِر لیما، روبینیو و داویدف

سرمربی: سرگئی اسکورویچ

ترکیب اولیه آرژانتین: نیکولاس سارمینتو، فرناندو ویلهلم (کاپیتان)، کریستیان باروتو، آلن برندی و پابلو تابوردا

سرمربی: دیگو گیوستوزی

داور اول: فرناندو گوتیرز (اسپانیا)

داور دوم: دانیل رودریگوئز (اروگوئه)

داور سوم: نورالدین بوخوئف (قرقیزستان)

ناظر: خمیس حسن الشمسی (امارات متحده عربی)

 

برای نخستین بار در تاریخ، فینال جام جهانی فوتسال در حالی برگزار می‌شد که خبری از برزیل و اسپانیا، 2 قطب قدرتمند فوتسال جهان در سالن پوئبلو شهر کالی کلمبیا دیده نمی‌شد. قهرمان جام هشتم قرار بود برای نخستین بار از بین راه‌راه پوشان آمریکای جنوبی و مردان یخی اروپا انتخاب شود. این موضوع باعث شده بود، فینالیست‌های جام جهانی بازی را بسیار محتاطانه آغاز کنند.

روسیه که در دیداری سخت و با بخت بالایی به فینال رسیده بود، با اتخاذ سیستم 0-4 دست به عصاتر از شاگردان گیوستوزی کار را آغاز کردند. روس‌ها سعی داشتند با اداره توپ و میدان، گوشه نگاهی هم به سنگر آرژانتین داشته باشند. آن سوی میدان آرژانتین هم که باشکست پرتغال به گام نهایی این جام رسیده بود، سعی داشت فکورانه و به دور از احساس کار را دنبال کند.

10 دقیقه از سوت آغاز بازی گذشته بود که روسیه در حمله‌ای برق‌آسا صاحب موقعیتی تک به تک شد اما خطای سنگربان حریف باعث شد داور دست به جیب شود و سارمینتو را با کارت زرد جریمه کند. سرانجام درحالی که 15 دقیقه و 23 ثانیه از بازی گذشته بود، مردان یخی، یخ بازی را آب کردند و با ضربه ادر لیما در شلوغی مقابل دروازه به گل نخست رسیدند. خوشحالی روس‌ها اما تنها 26 ثانیه طول کشید و واپوراکی بلافاصله گل تساوی را به روسیه تحمیل کرد.

این پایان داستان نیمه نخست نبود. در حالی که تنها 26 ثانیه به پایان نیمه اول زمان مانده بود و محدودیت خطاهای روس‌ها هم به پایان رسیده بود، خطای ششم این تیم باعث شد کوزولینو از روی نقطه پنالتی دوم، گل دوم آرژانتین را هم بزند تا آلبی سلسته از باخت در نیمه نخست برد بسازد و برنده به رختکن برود.

به نظر می‌رسید فشار بازی‌ سنگین برابر ایران، روس‌ها را از پا درآورده است. با آغاز نیمه دوم و در حالی که تنها یک دقیقه و 28 ثانیه از آغاز این نیمه گذشته بود، شوت محکم و مهار نشدنی لیما به گل تساوی روسیه تبدیل کرد و روس‌ها غرق شادی شدند اما این بار عمر خوشحالی آن‌ها 17 ثانیه بود!  و 17 ثانیه بعد برندی در مصافی تک به تک با گوستاوو، بازهم برتری را به اردوی آرژانتینی‌ها آورد. برندی دست بردار نبود و 58 ثانیه بعد بازهم زهر خود را به مردان یخی ریخت و گل چهارم تیمش را به ثمر رساند.

در دقایق پایانی روسیه به پاورپلی روی آورد اما در یک حمله روس‌ها توپ را از دست دادند تا ضربه راه دور کوزولینو به گل پنجم آلبی سلسته تبدیل شود. روسیه اما در 5 دقیقه پایانی هم خیال تسلیم نداشت. در حالی که زمانسنج به 38 دقیقه و 56 ثانیه را نشان می‌داد، روسیه از برتری نفری خود استفاده کرد و لیسکوف مقابل دروازه، بالاخره سارمینتو را تسلیم کرد. روس‌ها بازهم به مقاومت جانانه خود ادامه دادند و در فاصله 19 ثانیه به پایان بازی به یک پنالتی دوم دست یافتند. ادر لیما این پنالتی را هم گل کرد تا اختلاف به حداقل برسد اما دیگر فرصتی برای گل تساوی وجود نداشت و آرژانتین در پایان با برتری 5 بر 4 مقابل روسیه برای نخستین بار به مقام قهرمانی جام جهانی فوتسال برسد و روسیه به نایب قهرمانی بسنده کند.

تیم ملی فوتسال کشورمان هم پیش از این دیدار با پیروزی مقابل پرتغال در ضربات پنالتی تاریخ‌ساز شد و برای نخستین بار روی سکوی سوم جهان ایستاد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز