یک جمعیت شناس:

ترک اعتیاد بی‌خانمان‌ها مبارزه با معلول است/ افزایش آمار خودکشی در میان بی‌خانمان‌ها

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۰۸:۳۶:۱۰
کد خبر: ۹۴۸۲۷۴
کاظمی‌پور گفت: ترک اعتیاد این بی‌خانمان‌ها مبارزه با معلول است چراکه ابتدا باید قاچاق و توزیع مواد مخدر را نابود کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهلا کاظمی‌پور، جمعیت شناس  با بیان اینکه آمار مشخصی از تعداد بی‌خانمان‌ها در کشور وجود ندارد، گفت: اگر آماری هم داده شود تنها بر اساس حدس و گمان است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه در موضوع بی‌خانمان‌ها نیازمند یک غربالگری دقیق هستیم گفت: در واقع باید افرادی با مشکلات روانی را از معتادین جدا کرده و دسته اول را به مراکز درمانی و دسته دوم را به مراکز ترک اعتیاد بفرستیم.

این جمعیت‌شناس با بیان اینکه رده سنی بی‌خانمان‌ها عموما بین 30 تا 50 سال است، عنوان کرد: ناگفته نماند که ترک اعتیاد این بی‌خانمان‌ها مبارزه با معلول است چراکه ابتدا باید قاچاق و توزیع مواد مخدر را نابود کنیم. زیرا تا زمانی که مافیای مواد مخدر وجود دارد هرچه که معتادان را به گرمخانه‌ها ببریم و سعی کنیم که آن‌ها را ترک دهیم باز هم یک گروه جدید از بی‌خانمان‌های معتاد تولید می‌شود.

IMG_3366

کاظمی‌پور با تاکید برافزایش خودکشی در بین بی‌خانمان‌ها عنوان کرد: این موضوع به دلیل افسردگی‌هایی است که به آن دچار می‌شوند و در واقع به انتها می‌رسند. چراکه زندگی برای‌شان فایده‌ای ندارد و مرتب باید روزمرگی را تکرار کنند.

او در پایان گفت: خودکشی در گروه‌هایی که اعتیاد دارند به دلیل زندگی و سخت و دشوار آن‌ها بوده و برای بیمارانی با مشکلات روانی، عدم مدیریت خود و نداشتن خانواده اتفاق می‌افتد.

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز