آخرین هفته تیرماه به پایان رسید؛

رشد دسته جمعی شاخص‌های بورس

|
۱۳۹۲/۰۴/۲۸
|
۰۴:۴۹:۲۸
| کد خبر: ۱۳۰۹۰۴
رشد دسته جمعی شاخص‌های بورس
در معاملات روز چهارشنبه شاخص های بورس در مدار مثبت قرار گرفته و صعودی شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا به نقل از سنا، در معاملات روز چهارشنبه شاخص‌های بورس در مدار مثبت قرار گرفته و صعودی شدند.

به این ترتیب در این روز شاخص کل 197 پله بالا رفت و در رقم 54هزار و 433 نشست. رشد شاخص کل امروز در حالی رقم خورد که نمادهای مپنا، سرمایه گذاری غدیر، بانک کارآفرین، بانک تجارت، گروه توسعه ملی وصندوق بازنشستگی بیشترین تاثیر مثبت را بر آن داشتند و در مقابل نماد مخابرات با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص از رشد بیشتر این متغیر جلوگیری کرد.

شاخص صنعت نیز در این روز 161 واحد بالا رفت. شاخص بازار اول و دوم نیز به ترتیب 172 و 233 واحد صعودی شدند.

گتفن است در معاملات آخرین روز کاری هفته معامله گران 580 میلیون برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند. ارزش معاملات امروز نیز به بیش از دو هزار و 100 میلیارد ریال رسید که در 63 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در معاملات روزی که گذشت داروسازی سبحان، البرز دارو،قند ثابت خراسان، مپنا، ایران دارو، بانک کارآفرین وسیمان داراب با بیشترین افزایش قیمت مواجه شدند.

این در حالی بود که نمادهای ایران تایر، کربن ایران، تولیدی مهرام، تکنوتار، حمل و نقل توکا، پلی اکریل و لامیران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

این گزارش حاکی است سیمان قائن ، صنعتی بهشهر، توسعه صنایع بهشهر،پتروشیمی کرمانشاه، کشتیرانی و پتروشیمی شیراز با بیشترین تقاضای خرید مواجه شدند. در مقابل لیزینگ صنعت و معدن، کربن ایران، کیمیدارو، حق تقدم نفت و گاز پارسیان، تولیدی مهرام، البرزدارو و سیمان تهران با طولانی ترین صفهای فروش مواجه شدند.

همچنین در این روز نفت و گاز تامین، صنعتی بهشهر، آتیه دماوند، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، سایپا، ملی مس و صنایع شیمیایی ایران با بیشترین بازدید مواجه شده و لقب پر بیننده ترین نمادهای بازار را از آن خود کردند.

در پایان معاملات امروز، ارزش بازار در رقم 264 هزار میلیارد تومان قرار گرفت.


نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز