سفیر آذربایجان در تهران در گفت‌وگو با برنا

۱۵ توافق‌نامه اقتصادی، تجاری و نفتی بین ایران و آذریایجان به زودی نهایی می‌شود

۱۴۰۰/۱۲/۰۴ - ۱۴:۵۶:۳۱
کد خبر: ۱۳۰۱۸۳۴
سفیر جمهوری آذربایجان در تهران گفت: در راستای توسعه تجارت بین آذربایجان و ایران حدود 15 توانق نامه اقتصادی، تجاری در به زودی نهایی می شود و قرار است، ۵۲ کالای تولیدی و صادره از دو کشور در قالب توافقی مشمول تعرفه و تجارت ترجیحی شود.

علی علیزاده، سفیر جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست سالروز فاجعه خوجالی در گفت و گو با برنا از افزایش ۳۰ درصدی تجارت بین دو کشور در سال گذشته میلادی خبر داد و گفت: در نظر داریم با امضا 15 توافقنامه جدید با ایران حجم تجارت دو کشور افزایش یابد که سبب بهبود روابط تجاری و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از توافقات بزرگ همکاری جمهوری آذربایجان با ایران، قرارداد سوآپ گازی سه‌جانبه ایران، آذربایجان و  ترکمنستان است. در این قرارداد منافع سه کشور مورد توجه قرار گرفته و این همکاری‌ها در حوزه انرژی تداوم و توسعه خواهد داشت.

وی در خصوص همکاری آذربایجان با ایران جهت بهره برداری از منابع نفتی مشترک دریای خزر گفت: در این خصوص پیشنهاداتی از طرف ایران به دولت آذربایجان ارائه شده است و قرار است طی نشستی که در 10 و 11 مارس (19 و 20 اسفندماه) در باکو برگزار می شود، کمیسیون مشترکی در خصوص توسعه همکاری تجاری و اقتصادی بین دو کشور تشکیل و در چهارچوب این جلسات در خصوص همکاری با ایران در حوزه نفت و انرژی مذاکراتی انجام شود.

علیزاده سفیر جمهوری آذربایجان در ایران اظهار داشت: همچنین در راستای توسعه همکاری اقتصادی بین دو کشور، جمهوری آذربایجان تصمیم دارد با دعوت از شرکت‎های ایرانی از ظرفیت آنها برای اجرای طرح های گوناگون استفاده کند. همچنین مذاکرات در خصوص سند تجارت ترجیحی بین ایران و آذربایجان انجام شده و قرار است، ۵۲ کالای تولیدی و صادره از دو کشور در قالب این توافق مشمول تعرفه و تجارت ترجیحی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز