در توکیو؛

شاخص بورس رکورد ۳۰ سال گذشته را شکست

|
۱۳۹۹/۱۱/۲۱
|
۰۸:۴۳:۱۴
| کد خبر: ۱۱۳۴۵۱۷
شاخص بورس رکورد ۳۰ سال گذشته را شکست
شاخص سهام بازار بورس توکیو پس از حدود ۳۰ سال به بیش از ۲۹ هزار واحد افزایش یافت و یک رکورد جدید را ثبت کرد.

به گزارش برنا، تلویزیون ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد: شاخص نیککی بازار بورس توکیو، معاملات روز دوشنبه را با بیش از ۶۰۰ واحد افزایش نسبت به پایان روز جمعه، در سطح ۲۹ هزار و ۳۸۸ به پایان برد.

تحلیلگران می گویند که سرمایه گذاران به امید سیاست های بیشتر تحریک اقتصادی آمریکا برای مقابله با تاثیرات همه گیری جهانی ویروس کرونا سفارش های خرید خود را ثبت کردند.

منابع بازار همچنین به نتایج خوب گزارش های مالی شرکت های ژاپنی و پیشرفت واکسیناسیون در آمریکا، بریتانیا و سایر کشورها اشاره کردند.

آنها با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش بهای سهام، انتظارات بالا است، بر ضرورت مشاهده دقیق پیشرفت اوضاع از جمله آغاز واکسیناسیون در ژاپن تاکید کردند.

از سوی دیگر رشد قابل ملاحظه تراز تجاری ژاپن سبب شد که مازاد حساب جاری در ماه دسامبر /۱۰ آذر تا ۱۰ دی ۱۳۹۹ / در مقایسه با سال پیش از آن بیش از دو برابر شود. اما ارقام حاکی از آن است که همه گیری جهانی ویروس کرونا همچنان بر بخش گردشگری تاثیر گذاشته است.

وزارت دارایی ژاپن می‌گوید که ارزش بازرگانی و سرمایه گذاری ژاپن با کشورهای دیگر در ماه دسامبر به یک تریلیون و ۱۷۰ میلیارد ین یا حدود ۱۱ میلیارد دلار رسید. این رقم در مقایسه با سال پیش از آن برای چهارمین ماه پیاپی رشد مثبتی را شاهد بود.

مازاد تجاری ژاپن به ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، بر حسب ین بیش از ۱۳ برابر شده است. به دلیل قیمت پایین نفت خام، ارزش واردات کاهش یافت در حالی که به خاطر تقاضای زیاد از سوی چین صادرات افزایش داشت.

مازاد حساب جاری در بخش گردشگری حدود ۲۷۲ میلیون دلار بود که در مقایسه با زمان پیش از همه گیری ویروس کرونا که سبب کاهش شمار گردشگران خارجی شد، این رقم بر حسب ین کاهش حدود ۸۸ درصدی را نشان می دهد.

حساب درآمد اصلی ژاپن مازاد ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلاری داشت که شامل سود پرداختی ‌و بهره حاصل از سرمایه گذاری خارجی است.

تراز حساب جاری برای کل سال ۲۰۲۰ میلادی نیز حدود مثبت ۱۶۸ میلیارد دلار بود. این تراز در مقایسه با سال پیش از آن، به دلیل کاهش درآمد حاصل از گردشگری کوچک شده است.

 

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز