واکنش سازمان سینمایی به پوستر یک جشنواره صنفی

۱۴۰۲/۰۴/۳۱ - ۲۲:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۵۰۲۰۰۰
واکنش سازمان سینمایی به پوستر یک جشنواره صنفی
سیدصادق موسوی مدیرکل دفتر جشنواره ها و همکاری بین الملل بیان کرد که انتشار هرگونه پوستر بی‌حجاب در اقلام تبلیغی جشن‌ها و جشنواره‌ها خلاف قانون است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر برنا؛ سیدصادق موسوی عنوان کرد: مسئولیت سیاستگذاری، ارزشیابی و صدور مجوز جشنواره‌ها و رویدادهای عمومی سینمایی کشور بر عهده دفتر امور جشنواره‌های سازمان سینمایی است اما مسئولیت برگزاری رویدادهای داخلی صنوف و جشن‌های درون صنفی که در قالب گردهمایی سالانه اعضا تعریف می‌شوند، مشخصاً برعهده خانه سینما به عنوان نهاد صنفی و نیز، شوراهای مرکزی صنوف خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین، مقررات و مفاد آئین‌نامه‌ها از سوی همه جشن‌ها و جشنواره‌ها و رویدادهای سینمایی و ضرورت التزام به قوانین جاری کشور اضافه‌کرد: وظیفه پاسخگویی نسبت به تخلفات در فرایند برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌های سینمایی در مراجع ذیصلاح با متولیان برگزاری است.

موسوی عنوان کرد: ضرورت رعایت قوانین و مقررات کشور در همه مراحل یک رویداد، اعم از نحوه تبلیغات و اطلاع رسانی تا برگزاری نهایی یک مراسم امری بدیهی به شمار می‌آید و در اینباره هم موضوع با متولیان امر بارها مکاتبه و یادآوری شده است.

مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین الملل با اشاره به انتشار پوستری مربوط به جشن یکی از صنوف سینمایی خانه سینما که اقتباسی از یک فیلم تاریخی است تاکید کرد: انتشار هرگونه پوستر بی حجاب در اقلام تبلیغی جشن‌ها و جشنواره‌ها خلاف قوانین جاری کشور است و در اینباره با مدیرعامل و هیات مدیره خانه سینما و دست اندرکاران ذیربط رایزنی شد تا هماهنگی‌های لازم در این راستا صورت گیرد چرا که مسئولیت این موضوع برعهده خانه سینماست.

وی مطرح کرد: هر گونه جشن صنفی که در خارج از فضای خانه سینما برگزار شود و ابعاد عمومی و غیر صنفی پیدا کند همانند سایر جشنواره‌های سینمایی کشور مستلزم کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

آخرین اخبار سینمای ایران:

حضور آثار سینمای سوئد در جشنواره‌های ایران ممنوع شد

تمدید مهلت شرکت در سیزدهمین دوره جوایز ایسفا

اولین دورهمی «هم‌پیشه» با حضور جمعی از اهالی سینما برگزار شد

نظر شما
پرونده ویژه
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز