بهمن کامیار:

سینما ماشین نمی‌تواند اتفاق چندان مثبتی در سینمای ایران رقم بزند/ اکران آنلاین در دوران پساکرونا هم می‌تواند مثمرثمر باشد

|
۱۳۹۹/۰۲/۱۹
|
۰۴:۵۹:۰۰
| کد خبر: ۹۹۶۹۷۱
سینما ماشین نمی‌تواند اتفاق چندان مثبتی در سینمای ایران رقم بزند/ اکران آنلاین در دوران پساکرونا هم می‌تواند مثمرثمر باشد
بهمن کامیار، تهیه‌کننده و کارگردان سینما، با اشاره به قدمت طولانی سینما ماشین و تجربه سال‌های پیش از انقلاب تأکید کرد که این طرح نمی‌تواند اتفاق چندان مثبتی در سینمای ایران رقم بزند.

بهمن کامیار  در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: سینما ماشین قدمتی طولانی در تاریخ سینما دارد، سال‌های گذشته بوده و تجربه جدیدی محسوب نمی‌شود. به نظر من بازگشتش پس از سال‌ها شاید برای عده‌ای جذاب باشد اما در کل موافق آن نیستم و فکر می‌کنم پس از مدتی استقبال چندانی از این طرح نخواهد شد.

کامیار خاطرنشان کرد: داخل ماشین نمی‌توان تمرکز کافی برای دیدن فیلم داشت و ارتباط مخاطب با فیلم بی واسطه نیست و به همین دلیل به نظرم سینما ماشین نمی‌تواند گزینه خوبی برای یک مخاطب جدی سینما باشد اما در شرایط فعلی فکر می‌کنم هر اتفاقی که بتواند به جذب مخاطب کمک کند اتفاقی پسندیده و مثبت است. فکر می‌کنم سینما ماشین تا زمانی که شاهد تعطیلی سینماها هستیم می‌تواند به کمک سینما بیاید.

این تهیه‌کننده درباره اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی گفت: در این بین اکران آنلاین را یک اتفاق مثبت در سینمای ایران می‌دانم. حتی اگر خبری از شیوع ویروس کرونا نبود هم ما می‌توانستیم از این طرح استفاده کنیم. اکران آنلاین برای فیلم‌هایی که فرصت اکران بدست نمی‌اورند بسیار مفید و مثمر ثمر است. هر سال فیلم‌های زیادی به دلیل اکران در تایم‌های مرده ضرر می‌کردند و اکران آنلاین که درصد بیشتری از فروش به صاحبان اثر می‌رسد می‌تواند گزینه مناسب‌تری از اکران در زمان‌های نامناسب باشد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «سد معبر» در ادامه اظهاراتش، گفت: از طرفی در بسیاری از شهرستان‌های کشور سالن‌های سینما نداریم و اکران آنلاین در شرایطی که اینترنت تقریباً در همه نقاط کشور وجود دارد می‌تواند فرصتی برابر برای همه مردم در نقاط مختلف کشور برای دیدن فیلم‌های سینمایی روز باشد. اکران آنلاین را از هر نظر برای سینمای ایران اتفاقی مثبت می‌دانم. فیلم‌هایی که در سالن‌های سینما اکران می‌شوند ممکن است پس از سال‌ها مبلغ فروش به تهیه‌کننده برس و مشکل تسویه کردن پول توسط سینماداران همیشه معضلی برای تهیه‌کننده‌ها بوده اما در اکران آنلاین با تمهیداتی می‌توان همزمان پس از فروش فیلم مبلغی که سهم تهیه‌کننده است را به حساب او واریز کرد تا دیگر شاهد دیرکرد همیشگی تسویه سینماها با فیلم‌ها نباشیم. معمولاً پولی که باید به حساب تهیه‌کننده واریز شود به مرور ریخته می‌شود و حتی بارها اتفاق افتاده که یک تهیه‌کننده پس از سه سال که از اکران فیلمش گذشته به مبلغ فروش دست یافته است. در این شرایط که شاهد نوسانات عجیب اقتصادی هستیم فکر می‌کنم این اتفاق می‌تواند سرمایه‌گذارها و تهیه‌کننده‌ها را بسیار متضرر کند و اکران آنلاین می‌تواند جلوی این اتفاق را بگیرد.

کامیار در پایان گفت: امیدوارم پس از ریشه کن شدن کرونا شاهد پابرجا ماندن این طرح باشیم و مثل بسیاری از اتفاقات خوب به حاشیه نرود و مسئولان به طور جدی به اجرای این طرح در سینمای ایران ادامه دهند.

نظر شما