معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ؛

حمایت از تغذیه با شیر مادر یک مسوولیت مشترک همگانی است

|
۱۴۰۰/۰۵/۱۰
|
۰۹:۲۸:۲۳
| کد خبر: ۱۲۱۴۱۴۱
حمایت از تغذیه با شیر مادر یک مسوولیت مشترک همگانی است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اهمیت تغدیه کودکان با شیر مادر گفت : حمایت از تغذیه با شیر مادر یک مسوولیت مشترک همگانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان غ دکتر آبتین حیدرزاده همزمان با فرارسیدن هفته جهانی تغذیه با شیر مادر بر تامین سلامت نسل آینده با حمایت از تغذیه کودکان با شیر مادر تاکید کرد و گفت : شیر مادر یکی از اساسی ترین موارد تامین کننده سلامت کودکان است . حمایت از تغذیه با شیر مادر یک مسوولیت مشترک همگانی است و این امر به تضمین بقا، سلامتی و رفاه فرزندان و خانواده های آنها کمک می کند و در دستیابی به اهداف توسعه پایدار نقش کلیدی دارد.

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر شرایط زندگی ، اظهار داشت : طی همه گیری کووید 19 تغذیه کودک با شیر مادر تحت تأثیر مثبت و منفی آن قرار گرفته به طوری که این همه گیری مانع ارائه خدمات مادر و کودک و بهره مندی از آن شده است .  به علت  محدودیت های تردد در اکثر کشورها، والدین مجبور شده اند در خانه بمانند و به مراقبت و پرورش کودک خود بپردازند.

دکتر حیدرزاده تصریح کرد : از سوی دیگر به علت خطرات قابل درک انتقال کرونا، جدایی مادر و نوزاد اتفاق  می افتد در حالی که توصیه  سازمان جهانی بهداشت ( WHO ) این است که  مادر و نوزاد در کنار هم باشند زیرا نه تنها ، تغذیه با شیر مادر بی خطر است بلکه در بسیاری از موارد از مرگ و میر نوزادان نیز پیشگیری می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان با تاکید بر ایجاد محیط دوستدار کودک (دوستدار تغذیه با شیر مادر) ، یادآور شد : اقدامات خاص مانند مرخصی زایمان با حقوق، حمایت از اشتغال و عدم تبعیض، حفاظت از سلامتی در محیط کار برای مادران باردار و شیرده، فراهم کردن تسهیلات لازم برای تغذیه با شیر مادر ( فراهم کردن فضای راحت تغذیه با شیر مادر)، ایجاد امکاناتی برای ذخیره کردن شیر دوشیده شده، ساعات کار انعطاف پذیر و مرخصی ساعتی باحقوق در محیط کار می تواند در حفظ و توسعه تغذیه کودکان با شیر مادر بسیار تاثیر گذار باشد.

لازم به ذکر است : 10 تا 16 مرداد ماه سال جاری به عنوان "هفته جهانی شیر مادر " با شعار : " حمایت از تغذیه با شیر مادر ؛ مسوولیت مشترک : نامگذاری شده است "

 

نظر شما
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
آژانس عکس برنا
لالالند
رایتل
تشریفات شایسته
دندونت
سلام پرواز