رئیس کنگره شهدای داروسازی و سلامت:

به دنبال احصاء نقش داروسازی در بزنگاه های حساس کشور هستیم/ درخشش صنعت دارویی کشور در دوران دفاع مقدس

|
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
|
۱۳:۴۷:۲۴
| کد خبر: ۱۴۳۶۲۷۶
به دنبال احصاء نقش داروسازی در بزنگاه های حساس کشور هستیم/ درخشش صنعت دارویی کشور در دوران دفاع مقدس
رئیس کنگره شهدای داروسازی و سلامت گفت: ما در دفاع مقدس با یک جنگ گسترده شیمیایی مواجه شدیم که هیچ تجربه ای در آن نداشتیم، صنعت دارویی ما نیاز جنگ را فهمید و در کوتاه ترین زمان ممکن داروهای مقابله با حملات شیمیایی را تولید کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، نصرالله فتحیان در نشست خبری پنجمین کنگره شهدای داروسازی و سلامت که یکم اسفندماه برگزار می شود، اظهار کرد: روحیه جهادی یکی از ویژگی های مردم ایران است که در بزنگاه ها همچون دفاع مقدس خود را نشان می دهد و جامعه پزشکی ما در همین دوران خوش درخشید و بیش از ۵۰ بیمارستان و ۱۰۰۰ اورژانس صحرایی را برپا کرد و بیش از ۱۰۰ هزار عمل جراحی موفق در خط مقدم جبهه انجام شد.

رئیس کنگره شهدای داروسازی و سلامت گفت: ما در دفاع مقدس با یک جنگ گسترده شیمیایی مواجه شدیم که هیچ تجربه ای در آن نداشتیم، صنعت دارویی ما نیاز جنگ را فهمید و در کوتاه ترین زمان ممکن داروهای مقابله با حملات شیمیایی را تولید کرد.

وی افزود: ما امروز بیش از ۲۵ دانشکده داروسازی داریم‌ و ۱۰ نفر از دانشمندان برجسته دنیا خانم های داروساز هستند.

فتحیان تصریح کرد: بعدتر دنیا با یک ویروس ناشناخته به نام کرونا‌ مواجه شد و یکی از بخش هایی که در این دوران محک خورد، حوزه پزشکی بود و جامعه پزشکی اینجا هم نمره قبولی کسب کرد.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای داروسازی و سلامت گفت: هدف ما در این کنگره که به همت گروه دارویی برکت برگزار می شود این است که نقش داروسازی در دوران انقلاب، دفاع مقدس و کرونا احصاء شود چرا که امروز معدل داروسازی کشور بالاست.

فتحیان با اشاره به آمار شهدای جامعه پزشکی گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از ۳ هزار شهید از جامعه پزشکی داشتیم و در دوران کرونا هم ۲۷۴ شهید اعم از متخصص داخلی، پزشک عفونی، جراح مغز و اعصاب، پزشک عمومی، دندانپزشک، ماما، داروساز و پرستار و ... داشتیم.

در ادامه این نشست، اکبر برندگی مدیرعامل شرکت گروه دارویی برکت اظهار کرد: در حوزه دارو و سلامت کارهای زیادی انجام شده و ما فراموش نمی کنیم پزشکان با فاصله بسیار کم از رزمندگان در خط مقدم فعال بودند.

وی افزود: سال های انقلاب و دفاع مقدس حدود ۲۰ درصد از داروهای کشور توسط خودمان تولید می شد اما امروز این رقم به ۹۵ درصد رسیده است، در دوران کرونا تا قبل از تولید واکسن ما تحریم بودیم، اما به محض تولید واکسن توسط گروه برکت، بلافاصله رئیس جمهور آمریکا تحریم ها را تکذیب کرد.

وی گفت: دانش وجود دارد و دیگر ما از این جهت تهدید نمی شویم، به زودی خبرهای خوبی را در حوزه دارویی از گروه دارویی برکت خواهید شنید.

برندگی تأکید کرد: ما در پنجمین کنگره شهدای داروسازی و سلامت متفاوت از سال های قبل عمل خواهیم کرد، از خانم هایی که رتبه علمی بالا دارند تجلیل خواهیم کرد و به نقش خانم ها در حوزه سلامت اشاره می کنیم و امیدواریم بتوانیم مراسمی در شأن شهدا برگزار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر