آتش اغتشاشات، دامن حریم تهران را هم گرفت/ آغاز ساخت ۱۴ سازه غیرمجاز در جریان اغتشاشات
به گزارش خبرگزاری برنا، احمد صادقی با اشاره به اینکه در هفته گذشته نیز پیش بینی میشد که افراد سودجو در صدد ساخت و سازهای غیرمجاز برآیند گفت: در سال ۱۴۰۱ هم در منطقه ۱۹ شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز بودیم و مسلما باید به حکم قانون آن را تخریب میکردیم.
وی با تأکید بر اینکه اتلاف مصالح و سرمایههای انسانی در شرایط اقتصادی فعلی به صلاح نیست، یادآور شد: تخریب ساخت و ساز غیرمجاز گاهی علاوه بر اینکه خسارات مالی به دنبال دارد، ممکن است خسارات جانی هم به دنبال داشته باشد که این دردآور است.
صادقی با بیان اینکه در این مقطع نیز که با اختلافاتی بین استانداری و شهرداری در مورد حریم روبهرو هستیم، احتمالاً ساخت و سازها تشدید خواهد شد تصریح کرد: برای همین حریم، قطعاً نیازمند نظارت بیشتری نیز هست؛ کما اینکه در حریم منطقه ۲۰ تعداد ۱۴ مورد تغییر کاربری، تفکیک اراضی و ساخت و ساز غیرمجاز در یک هفته و همزمان با اغتشاشات گزارش شده است.
رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران که در گفتوگو با سایت شهر این اظهارات را بیان میداشت افزود: آنها اعلام کردهاند که از بخشداری مجوز گرفتهاند؛ ما نمیدانیم آیا مجوز دارند یا خیر؟ ولی به هر صورت مجموعه حریم استانداری تهران با توجه به تجربه تلخ گذشته، باید دقت بیشتری داشته باشند تا ساخت و ساز غیرمجاز صورت نگیرد که ناچار به تخریب این ساخت و سازها و ضرر و زیانهای ناشی از آن شویم.
انتهای پیام/