تاکید مدیرکل محیط زیست تهران بر آموزش نسل آینده برای حفاظت از طبیعت
حسن عباس نژاد،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، در آیین امضای توافقنامه همکاری مشترک با یک مجموعه فعال در حوزه گردشگری، هدف از این تعامل را بهرهگیری از ظرفیتهای دو طرف برای ترویج علمی و عملی فرهنگ صیانت از محیط زیست عنوان کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اهمیت نهادینهسازی این فرهنگ از سنین پایین اظهار داشت کودکان و نوجوانان به عنوان تصمیمسازان آینده کشور، نیازمند آموزشهای صحیح و هدفمند از سالهای ابتدایی زندگی هستند تا در آینده رویکردی آگاهانه و مسئولانه نسبت به منابع طبیعی داشته باشند.
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته موضوع آموزش محیط زیست کمتر از حد انتظار مورد توجه قرار گرفته است، افزود تمرکز عمدتاً بر اقدامات اجرایی کوتاهمدت بوده، در حالی که آموزش، زیربنای اصلی برنامههای حفاظتی و پیشگیرانه محسوب میشود و بدون توجه به آن، دستیابی به نتایج پایدار امکانپذیر نخواهد بود.
عباسنژاد سرمایهگذاری در آموزش بهویژه در مدارس و مراکز آموزشی را اقدامی راهبردی و بلندمدت توصیف کرد که میتواند از بروز بسیاری از چالشهای زیستمحیطی در سالهای آینده جلوگیری کند.
وی همچنین بر ضرورت تقویت همکاری میان نهادهای آموزشی، خانوادهها و بخشهای فرهنگی برای تحقق اهداف محیط زیستی تأکید کرد.
انتهای پیام/