معاون استاندار: بازار خوزستان با آرامش کامل و وفور کالا اداره میشود / نظارت دقیق و برخورد قاطع با متخلفان
به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، جواد کاظمنسب الباجی در نشست خبری قرارگاره رسانه ای امام شهید خامنه ای که جمعه بیست و دوم اسفند ماه برگزار شد، ضمن اشاره به وضعیت بازار در ایام سخت جنگی، اظهار کرد: ما در این ایام سخت سه طرح اصلی را در استان خوزستان داشتیم.
او گفت: طرح اول ما که در سراسر کشور برای اولین مرتبه در اهواز اجرا شده، یک مجتمع نظارت واحد است که تحت اشراف سازمان تعزیرات حکومتی و با همکاری دستگاههای ذیربط از جمله جهاد کشاورزی، اداره کل صمت و همچنین اتاق اصناف، بسیج اصناف و دیگر دستاندرکاران و اشرافیت و نظارت نیروهای امنیتی شروع شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان افزود: مکان این طرح هم در نظر گرفته شد و با یک نظم خاص روزانه بیست اکیپ روانه بازار میشوند و ناظر بازار هستند، ده اکیپ صبح و ده اکیپ بعدازظهر، هر اکیپ تا هر وقت یعنی در یک نوبت صبح هشت قاضی هم همراهی میکند که دیگر کار در همانجا انجام میشود، چنانچه تخلفی شده باشد، آنجا حکم صادر میشود و این بحمدالله تأثیر زیادی بر بازار داشته است.
کاظمنسب الباجی ادامه داد: طرح دوم در رابطه با غرفههای سیار است که شهرداری در نقاط مختلف شهرستان اهواز ایجاد کرده و تعاون روستایی مبادرت به توزیع و عرضه کالاهای اساسی از جمله برنج، روغن و شکر را انجام داده و این بازهم حرکتی در استان خوزستان و در شهرستان اهواز ایجاد شد.
او با بیان اینکه طرح سوم در خصوص توزیع آرد یارانهای است، بیان کرد: همانطور که استحضار دارید در این ایام جنگ خیلی از سودجویان مبادرت به عرضه آزاد آرد با قیمت خیلی بالایی داشتند که ما با همت مسوولان از جمله در ادارهکل صمت و قرارگاه امنیت غذایی یک طرحی را اجرا کردیم که تقریباً میشود گفت گونیهای ده کیلویی به بازار عرضه میشود که با قیمت مناسب و یارانهای و نصف قیمت بازار است که با همت و دستور استاندار محترم این کار انجام شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در پایان با بیان وضعیت مطلوب بازار استان اضافه کرد: اضافه بر آن کالاهای اساسی وفور وجود دارد، بنکداران عزیز همکاری میکنند، میدان میوه و ترهبار و غیره را عادلانه دارند توزیع میکنند، هیچ مشکلی ما در بازار نداریم، بحمدالله کالاهای اساسی ما از بنادر هم تخلیه شد و تحویل دستگاههای ذیربط داده شد و در این ایام بازارمان آرامش کامل دارد و مشکلی را مشاهده نمیکنیم.
انتهای پیام/