استاندار اصفهان: حمله به مراکز علمی نشانه هراس دشمن از آگاهی است
به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، مهدی جمالینژاد در نشست کمیسیون دانشجویی که با موضوع «راهبرد ارتقای کیفیت آموزشی در نظام آموزش عالی در دوران جنگ و پساجنگ» برگزار شد، با محکومیت شدید اقدامات خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مراکز علمی، اظهار داشت:هدف قرار دادن دانشگاهها، نشانه آشکار هراس دشمن از رشد آگاهی در جوامع است و این اقدامات مذبوحانه که نوعی شبیخون علمی محسوب میشود، با هدف تضعیف جریان علم و مطالبهگری صورت میگیرد؛ اما تجربه نشان داده است که این فشارها تنها اراده جامعه دانشگاهی را برای حرکت در مسیر تعالی دوچندان میکند.
وی با اشاره به اهمیت جایگاه تعلیم و تربیت، تصریح کرد که کیفیت آموزشی بر هر فعالیت علمی دیگری مقدم است.
استاندار اصفهان تصریح کرد:استادان، بهویژه نخبگان علمی و دانشجویان، همواره در بزنگاههای تاریخی کشور نقشآفرین بودهاند و انتظار میرود این قشر فرهیخته با حفظ کیفیت آموزشی، همچنان در مسیر پیشرفت جامعه فعال بمانند.
جمالینژاد در بخش دیگری از سخنان خود، دغدغهمندی اجتماعی را مکمل تحصیل دانست و تأکید کرد:دانشجو باید نسبت به رویدادهای پیرامون خود نگاهی مسئولانه داشته باشد و حفظ روحیه مطالبهگری برای بهبود شرایط اجتماعی و پیشرفت کشور ضروری است.
جمالینژاد بیان کرد:اتخاذ موضع آگاهانه در برابر اقدامات ضدانسانی و تجاوزکارانه علیه مراکز علمی، وظیفه جامعه دانشگاهی است.
در این نشست که با حضور جمعی از رؤسا و استادان دانشگاههای برجسته استان برگزار شد، اعضای کمیسیون به تبادل نظر پیرامون پاسخگویی به مطالبات صنفی و علمی دانشگاهیان و تبیین راهبردهای آموزشی در شرایط ویژه پرداختند.
انتهای پیام