استاندار خوزستان: پول گندمکاران طی چند روز آینده پرداخت می‌شود / پلمب مراکز دلالی؛ خروج گندم از استان ممنوع

|
۱۴۰۵/۰۲/۱۹
|
۱۶:۱۳:۵۰
| کد خبر: ۲۳۳۹۴۱۳
استاندار خوزستان: پول گندمکاران طی چند روز آینده پرداخت می‌شود / پلمب مراکز دلالی؛ خروج گندم از استان ممنوع
برنا - گروه استان‌ها: استاندار خوزستان ضمن اعلام قیمت قطعی خرید تضمینی گندم به مبلغ تقریبی ۵۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم، از پرداخت وجوه کشاورزان طی چند روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سید محمدرضا موالی‌زاده جمعه هجدهم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظها کرد: حدودا چند روز آینده، ان‌شاءالله پول کشاورزان و گندم‌کاران داده خواهد شد.

او با اشاره به جزییات قیمت خرید تضمینی گندم، گفت: قیمتی که مد نظر است، ۲۷/۵ تا ۲۹/۵ هزار تومان به اضافه ۲۰ هزار تومان پاداش تحویل است که جمعاً تقریباً ۴۷/۵ تا ۴۹/۵ هزار تومان به ازای هر کیلو می‌شود؛ یعنی حدودا پنجاه هزار تومان به ازای هر کیلو.

استاندار خوزستان افزود: این قیمت در شورای قیمت‌گذاری مشخص شده و از کشاورزان عزیز درخواست می‌کنیم گندم خود را مستقیماً به مراکز خرید بفروشند و نیازی به واسطه‌ها نیست.

مقام عالی دولت چهاردهم در استان خوزستان ضمن هشدار به دلالان ادامه داد: واسطه‌ها نباید گندم را به جای دیگری بفروشند؛ کشاورزان مطمئن باشند که وجه مربوطه با قیمتی بالاتر از پیشنهاد واسطه‌ها، ان‌شاءالله به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

موالی‌زاده با اعلام ممنوعیت خروج گندم از استان تاکید کرد: اعلام کرده‌ایم از خروج گندم از استان جلوگیری شود و هیچ کس حق ندارد گندم را از استان بخرد و خارج کند؛ برخی از افرادی که دلالی می‌کردند، مراکزشان پلمب شده است.

او درباره وضعیت مراکز خرید پس از جنگ تحمیلی سوم توضیح داد: در حال حاضر با مدیریتی که انجام می‌شود، گندم را به صورت مدیریت‌شده به ۱۸ استان می‌دهیم؛ از مجموع ۱۱۲ مرکز خرید، ۳۷ مرکز در خلال جنگ مورد اصابت قرار گرفت که آن‌ها را احیاء کرده‌ایم.

استاندار خوزستان در پایان اضافه کرد: این مراکز توسط تعاون روستایی و اداره غله اداره می‌شوند و کشاورزان عزیز احساس نگرانی نداشته باشند؛ سال گذشته نیز به جد دنبال کردیم و الحمدالله پرداخت شد، امسال هم دنبال می‌کنیم و از این بابت نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر