گامی در مسیر تبیین مسوولیت‌های اجتماعی؛

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی جوانان"سفیران محیط زیست" شدند

|
۱۴۰۵/۰۳/۰۲
|
۱۶:۳۹:۳۲
| کد خبر: ۲۳۴۵۱۹۸
اعضای تیم ملی کشتی فرنگی جوانان"سفیران محیط زیست" شدند
برنا - گروه استان‌ها: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه گفت: کادر فنی و ملی‌پوشان تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان در حاشیه اردوی آماده‌سازی خود در شهرستان ایذه، با هدف ترویج فرهنگ صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی و ارتقای سطح آگاهی عمومی نسبت به بحران‌های اکولوژیک، در قالب طرح سفیران محیط زیست، همیار محیط زیست شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، کامران اسفندیاری امروز ضمن اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در مقوله حفاظت از محیط زیست توسط چهره‌های شاخص و فعالان اجتماعی، اظهار کرد: اعضای کادر فنی و ملی‌پوشان تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان در حاشیه اردوی آماده‌سازی خود در شهرستان ایذه، با هدف ترویج فرهنگ صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی و ارتقای سطح آگاهی عمومی نسبت به بحران‌های اکولوژیک، رسماً به طرح"سفیران محیط زیست" پیوستند.

او گفت: این اقدام که با حضور همکاران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه در محل برگزاری اردوی تیم ملی انجام شد، فراتر از یک رویداد نمادین، بخشی از یک استراتژی کلان برای پیوند میان بدنه اجتماعی ورزش و ضرورت‌های زیستی محسوب می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه با تاکید بر اینکه محیط زیست بستر اصلی حیات و زیرساخت توسعه پایدار است، افزود: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی دیگر یک اولویت محیطی نیست، بلکه یک ضرورت تمدنی برای بقای تمام بشر در دهه‌های آتی است.

اسفندیاری بیان کرد: با توجه به افزایش سرعت تغییرهای اقلیمی، کاهش تنوع زیستی و چالش‌های ناشی از تخریب منابع آبی و خاکی، تغییر پارادایم از بهره‌برداری بی‌رویه به حفاظت مسوولانه برای تمامی اقشار جامعه الزامی است.

او ادامه داد: مجموعه حفاظت محیط زیست شهرستان با توجه به شرایط پیش آمده و حضور ارزشمند تیم ملی در شهرستان، طبق طرح ابتکاری خود در قالب همراه کردن اقشار مختلف جامعه از جمله جامعه علمی، ورزشی، فرهنگی، هنری و... فرصت را غنیمت شمرده و از فضای موجود برای اجرای این حرکت فرهنگی اقدام کرد که با استقبال کادر فنی تیم ملی، ورزشکاران و حاضران مواجه شد.

اسفندیاری تاکید کرد: استراتژی"سفیران محیط زیست" بر پایه این اصل استوار است که صرفا مجموعه اداری و چند فرد به تنهایی قادر به مواجهه با بحران‌های زیست‌محیطی نخواهند بود، لذا جریان‌سازی عمومی و تبدیل حفاظت از طبیعت به یک ارزش هنجاری نیازمند پیشگامی چهره‌های تأثیرگذار جامعه است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه در پایان اضافه کرد: ورزشکاران به عنوان الگوهای رفتاری برای جوانان و نوجوانان، نقشی کلیدی در عبور از آگاهی‌های فردی به سمت فعالیت‌های اجتماعی ایفاء می‌کنند و ورود این ملی‌پوشان به عرصه محیط زیست، نشان‌دهنده درک عمیق جامعه ورزش از این حقیقت است که قهرمانی در میادین ورزشی بدون وجود یک جغرافیای عاری از مشکل های طبیعی و زیست‌بومی پایدار، معنا و بقای خود را از دست می‌دهد.

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی جوانان

لازم به توضیح است که در پایان این مراسم، پیراهن تیم ملی کشتی فرنگی که به امضای حمید باوفا، سرمربی تیم ملی، کادر فنی و تمامی کشتی‌گیران رسیده بود، به کامران اسفندیاری، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه اهدا شد.

این اقدام نمادین، بیانگر یک پیمان اخلاقی و تعهد بلندمدت جامعه ورزشی برای ایفای نقش در حفظ سرمایه‌های طبیعی است.
این رویداد نشان می‌دهد که پیوند میان حوزه‌های مختلف اجتماعی و محیط زیست، زمینه‌ساز ایجاد یک"مطالبه عمومی" خواهد شد؛ مطالبه‌ای که می‌تواند سیاست‌گذاری‌ها را به سمت حفظ امنیت زیستیِ نسل‌های آینده هدایت کرده و حفاظت از زمین را از یک دغدغه تئوریک، به یک استاندارد اخلاقیِ لازم‌الاجرا در تمامی سطوح جامعه تبدیل کند.

در اجرای این طرح، علاوه بر همراهی ملی‌پوشان و کادر فنی تیم ملی، همکاری مجموعه هیات کشتی شهرستان ایذه و اداره ورزش قابل تقدیر بود. 

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی جوانان

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی جوانان

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی جوانان

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی جوانان

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی جوانان

اعضای تیم ملی کشتی فرنگی جوانان

انتهای پیام/

نظر شما
captcha
پیشنهاد سردبیر