قصور دستگاهها در مبارزه با مواد مخدر، قابل پیگرد قانونی است
به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ علیاکبر ورمقانی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با تأکید بر ضرورت تمرکز ظرفیتهای استانی بر حوزه پیشگیری، اظهار داشت: باید به گونهای برنامهریزی کنیم که نیاز به اقدامات مقابلهای و درمانی به حداقل برسد.
وی با اشاره به احتمال بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاهها در سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: دانشآموزان و دانشجویان به عنوان گروههای هدف آسیبپذیر، نیازمند نظارت مستمر هستند و تشدید کنترل بر بوفهها و دکههای اطراف مراکز آموزشی ضروری است.
ورمقانی با تأکید بر لزوم تداوم فعالیت کمپ ماده ۱۶ سنندج و غیرقابلجابجایی بودن آن، گفت: درصددیم سهم بیشتری از مسئولیتهای اجتماعی شرکتها و واحدهای اقتصادی به این مرکز اختصاص یابد و همچنین حمایت خیرین را به سمت کمپ ماده ۱۶ هدایت کنیم.
وی جمعآوری و ساماندهی معتادان متجاهر استان را ضروری خواند و افزود: با تکمیل کمپ ماده ۱۶ قروه، امکان انتقال حداقل ۱۰۰ تا ۱۳۰ نفر از معتادان متجاهر سنندج به این مرکز فراهم خواهد شد.
معاون استاندار همچنین از ادارات فنی و حرفهای و تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا در زمینه اشتغالزایی برای بهبودیافتگان اعتیاد همکاری بیشتری داشته باشند و تصریح کرد: از ظرفیت واحدهای تولیدی و سازمانهای مردمنهاد نیز میتوان در این مسیر بهره گرفت.
ورمقانی در ادامه، طرح محلهمحوری با محوریت مساجد را یکی از برنامههای راهبردی و شاخص دولت دانست و اظهار داشت: هدف این طرح، تقویت نقش مردم به عنوان نهاد قدرتمند اجتماعی در حل معضلات و آسیبهای اجتماعی است.
وی با ابراز خرسندی از پاکی استان کردستان در زمینه کشت خشخاش، بر لزوم همکاری دستگاههای متولی کشاورزی و برقراری گشتهای نامحسوس برای حفظ این وضعیت مطلوب تأکید کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان تصریح کرد: از این پس، کلیه کمیتههای ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر موظف به برگزاری منظم جلسات خود هستند و گزارش عملکرد آنها بهطور مستمر پیگیری خواهد شد.